فوجی‌فیلم GFX50S II – ارزان‌ترین دوربین مدیوم فرمت جهان

0
1464
فوجی‌فیلم GFX50S II - ارزان‌ترین دوربین مدیوم فرمت جهان

دوربین‌های مدیوم فرمت از سنسورهایی با ابعاد بسیار بزرگ‌تر از دوربین‌های DSLR برخوردار بوده و از آن‌ها برای کاربری‌های بسیار حرفه‌ای‌تر مثل عکاسی‌های تبلیغاتی و استودیویی استفاده می‌شود. این دوربین‌ها همیشه از قیمت‌های بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند و تهیه آن‌ها برای افراد عادی و حتی نیمه‌حرفه‌ای نیز چندان به‌صرفه نبوده است. شرکت فوجی امروز از دوربین مدیوم فرمت جدیدی به نام GFX50S II رونمایی کرده که از آن با عنوان ارزان‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین نمونه در این کلاس یاد می‌شود.

فوجی‌فیلم GFX50S II - ارزان‌ترین دوربین مدیوم فرمت جهان

این مقرون به‌صرفه بودن البته به معنای قیمت پایین این دستگاه نیست و تنها بادی این دوربین 3,999 دلار قیمت دارد. برای مقایسه اما کافی‌ست بدانیم که این رقم هنوز نسبت به دیگر مدیوم‌ها از جمله نسل قبلی همین دوربین با قیمت 5,499 دلاری بسیار کمتر است.

GFX50S II از یک سنسور 51.4 مگاپیکسلی سایز مدیوم بهره می‌برد که با قطر 55 میلی‌متر نسبت به یک دوربین DSLR فول‌فریم (که تقریبا در همین رده قیمتی قرار دارند) 1.7 برابر بزرگ‌تر است. GFX50S II به‌جز سنسور کاملا بزرگ‌تر در دیگر زمینه‌ها نیز حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد که از آن جمله باید به سیستم لرزه‌گیر پنج محوره IBIS درون بدنه آن اشاره کرد که به‌گفته شرکت سازنده، 6.5 استوپ تثبیت تصویر را به همراه می‌آورد.

فوجی‌فیلم GFX50S II - ارزان‌ترین دوربین مدیوم فرمت جهان

در ساختار این دوربین همچنین از ویژگی موسوم به Pixel Shift Multi-Shot پشتیبانی می‌کند که در آن با حرکت کردن سنسور امکان ترکیب تصاویر و برداشت یک عکس 200 مگاپیکسلی فراهم می‌شود. در ساختار این دوربین از مکانیزم فوکوس خودکار تشخیص صورت و چشم پشتیبانی می‌شود اما به‌عنوان یک نکته منفی، فوکوس خودکار مورد اشاره در این مدل نه‌از نوع پیشرفته‌تر تشخیص فاز بلکه از نوع تشخیص کنتراست است.  برداشت ویدئو معمولا هدف اصلی از خرید یک دوربین مدیوم فرمت را تشکیل نمی‌دهد و GFX50S II نیز در این زمینه چندان فوق‌العاده ظاهر نشده است؛ حداکثر وضوح برداشت ویدئو در این دوربین تنها به 1080p محدود می‌شود و از وضوح 4K و بالاتر در آن خبری نیست.

فوجی‌فیلم GFX50S II - ارزان‌ترین دوربین مدیوم فرمت جهان

با کنار گذاشتن موارد اشاره شده، GFX50S II تقریبا به‌طور کامل به دوربین حدیدا معرفی شده GFX100S شباهت دارد و همان بدنه آلیاژ منیزیوم، همان صفحه‌نمایش 1.8 اینچی LCD در بالا و همان صفحه‌نمایش 3.2 اینچی LCD متحرک در بخش پشتی، در این‌جا نیز تکرار شده‌اند.

فوجی‌فیلم GFX50S II - ارزان‌ترین دوربین مدیوم فرمت جهان

قیمت در نظر گرفته شده برای این دوربین مدیوم فرمت همانطور که اشاره شد 3,999 دلار برای بدنه تنها بوده و با اضافه شدن یک لنز 70-35 میلی‌متری 5.6-F4.5 این قیمت به 4,499‌ دلار افزایش پیدا می‌‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ