فوجی‌فیلم Instax SQ20 عکس فوری با چاشنی ویدئو

0
1741
فوجی‌فیلم Instax SQ20 عکس فوری با چاشنی ویدئو

نزدیک به یک سال و نیم پیش شرکت دوربین ترکیبی آنالوگ دیجیتال فوجی SQ10 معرفی شد که به سری دوربین‌های با چاپ سریع Instax فوجی‌فیلم تعلق داشته و مثل بقیه دوربین‌های این سری، امکان چاپ کردن بلافاصله عکس به سبک دوربین‌های قدیمی پلاروئید را فراهم می‌آورد. این دوربین با وجود آنکه همچنان مربعی به سبک اینستاگرام می‌گرفت اما یک تفاوت عمده با بقیه دوربین‌های Instax فوجی‌فیلم داشت که در آن یک صفحه‌نمایش کوچک نیز برای دیدن عکس‌های دیجیتال و چاپ عکس دلخواه وجود داشت که جذابیت دو چندانی را ایجاد می‌نمود در این مدل همچنین امکان ذخیره عکس‌ها روی حافظه نیز وجود داشت که در دوربین‌های آنالوگ Instax تا به آن زمان امکان‌پذیر نبود. شرکت فوجی‌فیلم امروز نسل تازه‌ای از این دوربین با نام Instax SQ20 معرفی کرده که بسیاری از مشخصات آن به SQ10 شباهت دارد اما برخی امکانات جدید و در صدر آنها برداشت ویدئو نیز به آن افزوده شده است.

فوجی‌فیلم Instax SQ20 عکس فوری با چاشنی ویدئو

Instax SQ20 می‌تواند 15 ثانیه ویدئو را برداشت کند که از خلال آن می‌توان بهترین عکس را برای چاپ کردن انتخاب نمود. از این ویژگی همچنین برای ایجاد افکت موشن‌بلور و محو کردن سوژه با حرکت آن نیز می‌توان استفاده کرد. در نهایت گزینه تایم‌شیفت کلاژ نیز دیگر ویژگی جدید این دوربین است که می‌تواند چهار تصویر پی‌در‌پی را در یک کادر در کنار هم جای دهد و حس حرکت را القا کند.

فوجی‌فیلم Instax SQ20 عکس فوری با چاشنی ویدئو

سنسور Instax SQ20 کوچک‌تر از SQ10 است و در خالی‌که در SQ10‌ از یک سنسور یک چهارم اینچی استفاده شده بود، سایز سنسور SQ20 به یک پنجم اینچ رسیده است؛ این کوچک‌تر شدن اندازه سنسور در حالی‌که مشخصات لنز تغییری نداشته به اندکی کوچک‌تر شدن میدان دید (معادل 33.4 میلی‌متر) منجر شده و در صورت نیاز به نزدیک‌تر شدن به سوژه نیز 4 برابر زوم دیجیتال (در مقابل 2.4x در SQ10) در نظر گرفته شده است. کاهش سرعت شاتر از 1/29,500 به 1/7,500 ثانیه، کاهش اندازه صفحه‌نمایش از 3 اینچی به 2.7 اینچ و کاهش وضوح از 460 هزار نقطه به 230 هزار نقطه و کاهش توان باتری از 160 عکس به 100 عکس با یک بار شارژ دیگر تفاوت‌های این دو را تشکیل می‌دهند. به جز این موارد SQ20 هیچ تفاوتی با SQ10 سال قبل ندارد و هنوز همان ترکیب قبلی با ظاهری مشابه در این دوربین نیز تکرار شده است.

فوجی‌فیلم Instax SQ20 عکس فوری با چاشنی ویدئو

فوجی‌فیلم هنوز قیمتی برای این دوربین اعلام نکرده اما برخی منابع قیمت آن را نزدیک به 200 دلار تخمین می‌زنند که در صورت تحقق این رقم، نسبت به قیمت ورود به بازار 280 دلاری SQ10، رقم کمتری است.

منبع

ارسال یک پاسخ