لایکا C Lux کامپکتی با 15 برابر زوم اپتیکال!

0
1841
لایکا C Lux کامپکتی با 15 برابر زوم اپتیکال!

شرکت لایکا امروز به جز لایکا M10 Zegate از یک دوربین عادی دیگر به نام لایکا C Lux نیز رونمائی کرد که برخلاف مدل 18 هزار پوندی اول، قیمت معقول و البته امکانات کمتری را ارائه می‌کند. لایکا C Lux دارای یک سنسور 20 مگاپیکسلی به اندازه 1 انیچ از نوع BSI-CMOS است که در مقابل خود یک لنز زوم 360-24 میلیمتری یا f/3.3-6-4 با 15 برابر زوم اپتیکال می‌بیند. این دوربین ظاهرا نسخه ری‌برند شده‌ای از دوربین Panasonic Lumix ZS/TZ200 است که حالا می‌تواند به جز فرمت JPEG، عکس‌ها را در حالت RAW نیز ذخیره کند. قابلیت برداشت ویدئوی 4K نیز در این دوربین وجود دارد و چشمی الکترونیکی آن نیز در حقیقت یک صفحه‌نمایش کوچک با وضوح 2.33 میلیون نقطه است.

از ویدئوهای فور‌کِی لایکا C Lux امکان برداشت عکس‌هائی با وضوح 8 مگاپیکسل وجود دارد. ویدئوهای 4K این مدل با نرخ 30 فریم در ثانیه برداشت شده و نرخ بیت‌ریت آنها به رقم فوق‌العاده 100Mbps می‌رسد. صفحه‌نمایش 3 اینچی لمسی این دوربین امکان فوکوس کردن و عمل به عنوان شاتر دوربین را دارند و امکان ارسال تصاویر از طریق اتصال وای‌فای به گوشی هوشمند نیز در این مدل وجود دارد. همچنین از همین طریق می‌توان دوربین را به صورت ریموت نیز کنترل کرد.

لایکا C Lux کامپکتی با 15 برابر زوم اپتیکال!

با ترکیب شاتر مکانیکی و الکترونیکی، محصول جدید لایکا می‌تواند تا 120 ثانیه نورگیری را تجربه کند و این زمان در حالت مکانیکی نیز می‌تواند حداکثر تا 60 ثانیه باشد. شاتر الکرونیکی نیز می‌تواند در سرعت‌های پائین یعنی مابین 1 ثانیه تا 1/16,000 ثانیه عمل کند.

لایکا C Lux قرار است از میانه ماه جولای با رقم 1,050 دلار آمریکا به بازار ارائه خواهد شد. برای این دوربین مجموعه‌ای از لوازم جانبی از جمله بند، پوشش و کیف نیز ارائه می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ