لو رفتن دوربین ورزشی DJI – رقیب گو پرو

0
1581

چند پیش خبرهایی در مورد احتمال ساخت یک دوربین ورزشی جدید یا اکشن کمرا از سوی کمپانی خوشنام DJI مطرح شد که خبر جالبی با توجه به سابقه درخشان DJI در زمینه دوربین‌ چه در بخش Droneها و چه در زمینه دوربین‌های دستی همچون Osmo Pocket به حساب می‌آید. خبر دوربین ورزشی DJI حالا جدی‌تر شده چرا که امروز اطلاعات و تصاویری منتسب به این دوربین را در اختیار داریم. این تصاویر که توسط Photo Rumors منتشر شده ایده اولیه‌ای را از دوربین ورزشی DJI به دست می‌دهد که چندان از آنچه در GoPro‌ و در دیگر دوربین‌های ورزشی سراغ دیده بودیم دور نیست. این محوعه همچنین مشخصات این دوربین را نیز به دست داده‌اند که البته هنوز نمی‌توان با اطمینان از صحت آنها اطمینان داشت.

در زمینه طراحی همانطور که از عکس‌های می‌توان مشاهده کرد، DJI چندان از ایده متداول دوربین‌های ورزشی دور نشده و البته اندازه کوچک این نوع دوربین‌ها نیز، دست طراحان را برای ابتکار در این رده چندان باز نمی‌گذارند. از روی این تصاویر می‌توان از حضور دو صفحه‌نمایش یکی در جلو و دیگری در پشت دستگاه سخن گفت جایی‌که صفحه‌نمایش جلوی دستگاه ظاهرا برای گرفتن سلفی کاربرد خواهد داشت. بیرون‌زدگی لنز دوربین نیز به بزرگ‌تر شدن آن منجر شده تا حدی که می‌توان اکشن کمرای DJI را اندکی بزرگ‌تر و برآمده‌تر از حالت عادی تصور نمود.

در زمینه مشخصات طبق گفته‌های منبع این خبر با یک دوربین 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.3 اینچی CMPS از شرکت سونی روبرو هستیم که به یک پروسسور تصویر H2 و سرعت شاتر 1/8000 ثانیه تا 120 ثانیه مجهز است. این دوربین با وضوح 4K با 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کرده و از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. قابلیت عکاسی تایم‌لپس اتوماتیک از دیگر ویژگی‌های این دوربین به حساب می‌آید. زمان رونمایی از این اکشن کمرا ظاهرا 3 روز دیگر در 15 می (25 اردیبهشت 1398) انجام می‌شود و از قیمت آن هنوز اطلاعی در دست نیست.

منبع

ارسال یک پاسخ