لو رفتن Surface Pro 7 و دوستان یک روز مانده به رونمایی

0
1790
لو رفتن Surface Pro 7 و دوستان یک روز مانده به رونمایی

خط جدید محصولات سرفیس مایکروسافت قرار است فردا یعنی دوم اکتبر (10 مهر 1398) در شهر نیویورک آمریکا به صورت رسمی رونمایی شود اما یک روز مانده به این مراسم تقریبا کل اطلاعات سری Surface 7 را لیکر معروف Evan Blass به معرض نمایش گذاشته است. طبق این اطلاعات، این سری شامل Surface Pro 7، سرفیس لپ‌تاپ 3 و یک دیوایس 2 در یک به ننام Surface 2 با پردازنده ARM است. تصاویر به نمایش گذاشته شده در این نوبت کاملا رسمی به نظر می‌رسد و از این گزینه Evleaks نیز سابقه درخشانی در ارائه اطلاعات صحیح و بی‌ عیب و نقص داشته و بدین‌ترتیب می‌توان به میزان زیادی به این اطلاعات تکیه کرد. Blass جدا از این محصولات همچنین به یک دستگاه دیگر نیز اشاره می‌کند که تصویر آن در این پست نیامده اما محصولی با دو صفحه‌نمایش است که احتمال به کارکرد دیوایس‌های تاشوی امروزی مثل Mate X‌ و گلکسی Fold نزدیک است.

لو رفتن Surface Pro 7 و دوستان یک روز مانده به رونمایی

Surface Pro 7 را باید ادامه‌ای بر نسل ششم Surface Pro در سال گذشته دانست که خود به میزان زیادی به نسل پنجم معرفی شده در سال 2017 شباهت داشت. طبق تصاویر ارائه شده، شکل ظاهری این دیوایس 2 در 1 نسبت به گذشته تغییر خاصی نکرده و هنوز صفحه‌نمایش با حاشیه‌های اندک، پایه نوآورانه (البته در زمانه خود!) در بخش پشتی و صفحه کلیدی که حکم کاور روی صفحه‌نمایش را دارد در اینجا نیز دیده می‌شوند.

این موارد البته تنها ظاهری تکراری را به نمایش می‌گذارند و درون دستگاه با لیستی از گزینه‌های جدی که در رأس آن ها نسل دهم پروسسورهای Ice Lake اینتل قرار گرفته‌ است، روبرو می‌شویم. در لیست مشخصات قابل انتخاب در این مدل باید به رم و حافظه داخلی SSD اشاره کرده که از 4GB/128GB آغاز شده و در نهایت به 16GB/512GB خاتمه می‌یابند که درون این آخرین جدیدترین پردازنده Core i7 اینتل را می‌توان مشاهده کرد و پردازنده‌های ضعیف‌تر Core i3 و Core i5 زینت‌بخش حافظه‌های پایین‌تر این سری هستند.

لو رفتن Surface Pro 7 و دوستان یک روز مانده به رونمایی

در بخش خارجی Surface Pro 7 ممکن است در نگاه اول به تغییر خاصی نتوان اشاره کرد اما از روی تصاویر با یک تغییر مهم روبرو می‌شویم و آن نیز تغییر پورت Mini DisplayPort به USB-C است که باید از آن به عنوان یک تغییر مثبت مهم یاد کرد.

لو رفتن Surface Pro 7 و دوستان یک روز مانده به رونمایی

همانطور که اشاره شد به جز Surface Pro 7 مایکروسافت، یک سرفیس 2 در 1 دیگر با پردازنده ARM را نیز احتمالا معرفی می‌کند که از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردار بود و شاید بتوان آن را رقیبی برای iPad Proهای اپل نامید. این مدل که نسبت به سرفیس پروی 7، ظاهر شسته،‌ رفته‌تری دارد از حاشیه‌های بسیار باریکی در کناره‌ها برخوردار شده و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آن بالاتر از مدل پرو به نظر می‌رسد. در مورد این مدل به جز حضور پردازنده ARM، دوام بالای باتری و ارائه شدن در نسخه 4G LTE، اطلاعات چندان دیگری در دست نداریم و تصاویر نیز اطلاعات بیشتری را به این دانسته‌ها نمی‌افزایند.

منبع

ارسال یک پاسخ