یازده لپ‌تاپ جدید از ایسر از کروم‌بوک تا گیمینگ!

0
1833
یازده لپ‌تاپ جدید از ایسر از کروم‌بوک تا گیمینگ!

کمپانی ایسر از جمله فعال‌ترین برندهای جهان در زمینه کامپیوترهای همراه یا لپ‌تاپ بوده و هر از گاهی چندین لپ‌تاپ جدید را در کلاس‌های مختلف به نمایش می‌گذارد. این شرکت امروز چندین نوت‌بوک را در کلاس‌های مختلف معرفی کرده که از رده کروم‌بوک تا گیمینگ را در بر می‌گیرد. شرکت ایسر در مراسمی که به همین منظور در بروکلین نیویورک برگزار شد از دو کروم‌بوک جدید و چند لپ‌تاپ جدید در خانواده‌های Aspire، نیترو، Predator و TravelMate رونمائی کرد.

یازده لپ‌تاپ جدید از ایسر از کروم‌بوک تا گیمینگ!

Chromebbok 714 و Chromebook 715

دو کروم‌بوک جدید در این نوبت، Chromebbok 714 و Chromebook 715 نام دارند که هر دو به دسته پیشرفته این کلاس تعلق داشته و قابلیت جابجائی بالا، بدنه‌ای مستحکم و ساختاری ایمن و قدرتمند را ارائه می‌کنند. هر دو مدل 714 و 715 از شاسی تمام آلومینیومی با درجه استاندارد نظامی MIL-STD-810G برخوردار بوده و در برابر رطوبت نیز محافظت شده‌اند. شکل ظاهری این دو دستگاه بسیار باریک و Slim بوده و به گفته ایسر، این دو مدل در برابر افتادن از ارتفاع 48 اینچی (122 سانتی‌متری) نیز مقاوم هستند. برای ایجاد یک ظاهر شکیل و آراسته، حتی بخش تاچ‌پد این دو مدل نیز با شیشه گوریلاگلس محافظت می‌شود. مکانیزم تشخیص اثر انگشت نیز در اینجا حضور دارد.

یازده لپ‌تاپ جدید از ایسر از کروم‌بوک تا گیمینگ!

هردوی این مدل‌ها با صفحه‌نمایش‌های معمولی یا تاچ‌اسکرین عرضه می‌شوند که سایز آنها در دو مدل 714 و 715 به ترتیب 14 و 15.6 اینچی است. مدل 715 از یک بخش جداگانه اعداد روی صفحه‌کلید بهره می‌برد و کیبورد آن نیز دارای نور پس‌زمینه است. پردازش در این مدل‌ها بسته به نیاز کاربران با پردازنده‌های مختلفی از پنتیوم Gold و سلرون گرفته تا Core i3 و Core i5 نسل هشتم انجام شده و 8 یا 16 گیگابایت رم و 32 تا 128 گیگابایت حافظه داخلی دارند. باتری با دوام 12 ساعته، وای‌فای ac، بلوتوث نسخه 4.2، پورت USB-C 3.1 تکی، یک پورت USB 3.0 فول‌سایز و کارت‌خوان microSD دیگر مشخصات این دو لپ‌تاپ جدید ایسر را تشکیل می‌دهند. 714 و 715 با قیمت‌های پایه به ترتیب 499 و 549 دلار به بازار عرضه می‌شوند.

TravelMate P6

تراول‌میت P6 پیشرفته‌ترین پیشنهاد ایسر برای کاربران نیازمند به کارائی و جابجائی بالا است؛ این لپ‌تاپ جدید اندکی بیش از 15 میلی‌متر (0.6 اینچ) ضخامت داشته و وزن آن به 1.08 کیلوگرم (2.4 پوند) می‌رسد. صفحه‌نمایش دستگاه 14 اینچی با لولاهائی با امکان باز شدن 180 درجه‌ای است و تاچ‌پد آن مثل دو کروم‌بوک قبلی با شیشه گوریلاگلس محافظه می شود.

یازده لپ‌تاپ جدید از ایسر از کروم‌بوک تا گیمینگ!

این دستگاه از باتری با دوام 20 ساعته برخوردار است و قابلیت‌ ارتباطی LTE نیز مثل NFC در آن حضور دارد. P6 نیز مجهز به استاندارد MIL-STD-810G بوده و از اسکنر اثر انگشت و اسکنر IR برای امنیت بیشتر استفاده می‌کند. P6 از ماه ژوئن با قیمت پایه 1,150 دلاری به بازار آمریکای شمالی عرضه می‌شود.

Predator Helios 700

مثل دیگر مدل‌های سری Predator، در اینجا نیز پروفورمنس و کارائی حرف آخر را می‌زند؛ Predator Helios 700 یک لپ‌تاپ جدید در سری گیمینگ و بازی با ادعای ارائه بهترین تجربه ممکن در این زمینه است و از ضخامت و شکل ظاهری آن نیز می‌توان همین برداشت را نمود. یک نکته جالب در مورد این دستگاه حرکت کشوئی کیبورد آن برای ظاهر شدن دو فن است که  خنک‌کنندگی بیشتری را برای پردازنده ایجاد می‌کنند. این کیبورد که ایسر به آن HyperDrift می‌گوید در ترکیب با لوله انتقال حرارت مسی و یک اتاقک بخار خنک‌کننده (vapor chamber)، دستگاه را برای پرفورمنس هرجه بالاتر یاری می‌دهد. در کیبورد این مدل از ترکیب رنگ RGB استفاده شده است.

یازده لپ‌تاپ جدید از ایسر از کروم‌بوک تا گیمینگ!

پردازش در Predator Helios 700 با پروسسور Intel Core i9 انجام شده و کارت گرافیک آن نیز از نوع Nvidia GeForce RTX 2080 است. رم دستگاه نیز حداکثر تا 64 گیگابایت امکان ارتقاء دارد. از این مدل یک نسخه دیگر به نام Helios 300 نیز عرضه شده که پردازنده نسل نهم Core i7 داشته و توان گرافیکی آن نیز توسط Nvidia GeForce RTX تامین می‌شود. این مدل برخلاف مدل اول که تنها با صفحه‌نمایش 17 اینچی عرضه می‌شود دارای دو سایز صفحه‌نمایش 17.3 یا 15.6 اینچی به دلخواه کاربران است. Helios 700 از ماه آوریل با قیمت 2,700 دلار به بازار عرضه می‌شود و Helios 300 نیز با قیمت 1,200 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

Nitro 7 و Nitro 5

برای کاربران گیمینگ نچندان جدی که به دستگاه‌های ساده‌تر و البته ارزان‌تری نیاز دارند، ایسر از دو لپ‌تاپ جدید به نام‌های Nitro 7 و Nitro 5 رونمائی کرده که اولی 15.6 یا 17.3 اینچی بوده و دومی تنها در یک سایز 15.6 اینچی عرضه می‌شود. هر دو مدل دارای پردازنده نسل نهم Core و تا 32 گیگابایت رم بوده و در نیرو 7 که دارای شاسی فلزی‌ست نیز تا 2 ترابایت حافظه داخلی دیده می‌شود.

یازده لپ‌تاپ جدید از ایسر از کروم‌بوک تا گیمینگ!

هر دو مدل دارای فن‌های دوگانه و درگاه Ethernet بوده و صدای با کیفیتی را ارائه می‌کنند. نیترو 7 از ماه مارچ با فیمت 1000 دلار عرضه شده و نیترو 5 نیز از ماه آوریل با قیمت 800 دلار عرضه می‌شود.

Aspire 5 ،Aspire 7 و Aspire 3

با وجود تمرکز بر مدل‌های پیشرفته، ایسر کاربران عادی لپ‌تاپ‌ها را نیز از یاد نبرده و مدل‌های جدید Aspire 5 ،Aspire 7 و Aspire 3 را نیز در این نوبت ارائه کرده است.

برترین مدل این سری همانطور که از اسم آنها نیز قابل حدس به نظر می‌رسد، Aspire 7 است که یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی را در زیر یک کاور فلزی ارائه کرده و پردازش در آن نیز با نسل هشتم پردازنده Core i7 اینتل انجام می‌شود. گرافیک این دستگاه از نوع Nvidia GeForce GTX بوده و تا 16 گیگابایت رم  دارد. وای‌فای ac، پورت USB 3.1 و اسکنر اثر انگشت دیگر مشخصات مهم این مدل که در ماه ژوئن با قیمت 1000 دلار به بازار آمریکای شمالی عرضه می‌شود را تشکیل می‌دهند.

یازده لپ‌تاپ جدید از ایسر از کروم‌بوک تا گیمینگ!

دیگر لپ‌تاپ جدید ایسر در این سری، Aspire 5 است که که تنها تفاوت آن با Aspire 7 به پروسسورهای ارزان‌قیمت‌تر و دلخواه بودن سنسور اثر انگشت باز می‌گردد. این مدل با قیمت پایه تنها 380 دلار عرضه می‌شود.

در نهایت در رده پایائی به سری جدید Aspire 3 بر می‌خوریم که خود در سه مدل 14، 15 و 17 اینچی عرضه شده که همگی فول اچ‌دی هستند. پیشرفته‌ترین پردازنده حاضر در این سری Intel Core i7 نسل هشتم بوده و گرافیک آن نیز از نوع Nvidia GeForce MX250 است. رم تا 16 گیگابایت و حافظه داخلی تا 1 ترابایت دیگر مشخصات قابل ذ کر در این سری را که با قیمت پایه 350 دلار از ماه می به بازار آمریکائی شمالی عرضه می‌شوند. را تشکیل می‌دهد.

منبع

ارسال یک پاسخ