لکسار اولین کارت حافظه 1 ترابایتی SDXC را عرضه کرد

0
2169
لکسار اولین کارت حافظه 1 ترابایتی SDXC را عرضه کرد

عرضه یک کارت حافظه 1 ترابایتی از مدت‌ها در کانون توجه شرکت‌های فعال در زمینه حافظه بوده و برندهای مختلفی در این زمینه دست به تلاش‌های ناموفقی زده‌اند. نزدیک به دو سال پیش شرکت سن‌دیسک اولین کارت حافظه 1 ترابایتی SD دنیا را معرفی کرد و در حالی‌که قرار بود این حافظه اندکی بعد از معرفی به بازار عرضه شود اما این اتفاق تا به امروز رخ نداده و این کارت به صورت یک نمونه اولیه باقی ماند. امروز اما دیگر شرکت فعال در این کلاس یعنی Lexar گام بزرگی رو به جلو برای ارائه این کارت حافظه برداشته و نه‌تنها یک کارت حافظه 1TB از نوع SD را معرفی کرده بلکه قرار است به زودی آن را به بازار نیز عرضه کند.

مدل دقیق این کارت حافظه 1TB 633x SDXC UHS-I است که عبارت UHS-I و نه UHS-II در آن خودنمائی می‌کند به بیان دیگر سرعت این کارت حافظه در بالاترین سطح ممکن قرار ندارد اما با پشتیبانی از سرعت خوانش 95 مگابایت بر ثانیه هنوز برای بسیاری از کاربری‌ها از جمله برداشت ویدئوی 4K (البته با نرخ فریم بر ثانیه نچندان بالا) و 1080p با سرعت بالا مناسب است و استفاده از آن برای برداشت عکس RAW پی‌در‌پی نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

هنوز مشخص نیست که Lexar این کارت حافظه را چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد کرد اما به احتمال قریب به یقین می‌توان انتظار حضور آن را به زودی با قیمتی بسیار بالا در بازار داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ