مایکروسافت سرفیس Neo با دو صفحه‌نمایش 9 اینچی

0
1551
مایکروسافت سرفیس Neo با دو صفحه‌نمایش 9 اینچی

شرکت مایکروسافت در جریان رویداد سرفیس خود علاوه بر سرفیس پروی 7، سرفیس لپ‌تاپ 3، سرفیس پرو X و گوشی اندرویدی Surface Duo، از یک تبلت متفاوت دیگر به نام سرفیس Neo نیز رونمایی کرد که به سرفیس Duo شباهت دارد با این تفاوت که این بار با یک تبلت اندرویدی روبرو نیستیم و این مدل با سیستم‌عامل ویندوز ارائه می‌شود. ویندوز حاضر در سرفیس Neo البته خاص بوده و شرکت سازنده به آن Windows 10X می‌گوید.

مایکروسافت سرفیس Neo با دو صفحه‌نمایش 9 اینچی

سرفیس Neo بیش از همه چیز به تبلت مفهومی این شرکت یعنی Microsoft Courier شباهت دارد که در سال 2008 خبرهایی از آن منتشر شد و سپس در سال 2010 خبر کنسل شدن پروژه آن به گوش رسید؛ نئو همچون Courier از دو صفحه‌نمایش که با لولایی به هم متصل شده‌اند تشکیل شده که با وجود آنکه از لحاظ طراحی و فانتزی به پای نمونه‌های همچنان به بازار نیامده‌ای چون هواوی میت X و سامسونگ گلکسی Fold نمی‌رسد اما حداقل خود شرکت سازنده، پتانسیل‌های جذابی را در آن می‌بیند.

مایکروسافت سرفیس Neo با دو صفحه‌نمایش 9 اینچی

در ساختار این مدل از دو صفحه‌نمایش 9 اینچی لمسی استفاده شده که می‌توانند مثل یک کتاب روی هم تا شده یا اینکه برعکس تا 360 درچه گشوده شوند. ضخامت هریک از این صفحه‌نمایش‌ها، تنها 5.6 میلی‌متر است و بدین‌ترتیب با قرارگرفتن روی هم نیز ضخامت مجموعه به عدد نچندان بالای 11.2 میلی‌متری می‌رسد. روی این صفحه‌نمایش که مایکروسافت آن را نازک‌ترین LCD ساخته شده تا به امروز می‌داند، پوشش گوریلاگلس قرار دارد و بدون‌ترتیب نگرانی چندانی بابت خراشیدگی و ضربات ملایم روی این دو تبلت وجود ندارد.

مایکروسافت سرفیس Neo با دو صفحه‌نمایش 9 اینچی

Surface Neo هنوز تا زمان ورود به بازار حداقل یک سال فاصله دارد و آنطور که مایکروسافت اشاره کرد در فصل تعطیلات 2020 به بازار عرضه می‌شود. در این مدل همانطور که اشاره شد از سیستم‌عامل ویژه‌ای به نام Windows 10X استفاده شده که خوشبختانه قرار نیست به سبک Windows RT نسخه ضعیف‌شده‌ای از ویندوز اصلی باشد بلکه در عوض این پلتفرم به صورت اختصاصی برای دیوایس‌های دارای دو صفحه‌نمایش طراحی شده‌ است. پردازش در این سری با پروسسورهای سری 10 اینتل انجام شده و آنچه گرافیک‌های نسل یازدهم خوانده شده وظیفه تأمین گرافیک مورد نیاز هر دو صفحه‌نمایش را بر عهده دارد.

مایکروسافت سرفیس Neo با دو صفحه‌نمایش 9 اینچی

در سرفیس Neo از قلم Surface Pen نیز پشتیبانی می‌شود که به صورت مغناطیسی به پشت دستگاه متصل می‌شود. دیگر جذابیت این مدل، کیبورد فیزیکی قابل اتصال آن است که نیمی از یک صفحه‌نمایش را در بر می‌گیرد و پس از اتصال بخش باقی‌مانده از صفحه‌نمایش دوم مثل یک صفحه‌نمایش کمکی برای به تصویر کشیدن اطلاعات اضافی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ