متوسط عمر هر موبایل اپل چهار سال است!

0
2323
متوسط عمر هر موبایل اپل چهار سال است!

شادی تا همین چند سال پیش عوض کردن گوشی موبایل به صورت سالیانه و مدل به مدل امری عادی و معمول در بین کاربران موبایل حتی افراد با درآمد کمتر بود اما بالا رفتن قیمت قطعات موبایل از یک سو و حرکت افسارگسیخته قیمت ارزهای جهانی از سوی دیگر حالا باعث شده گوشی‌های رده متوسط نزدیک به 2 میلیون قیمت داشته باشند و برای تهیه یک گوشی‌های پرچمدار باید تا نزدیک 4 میلیون تومان هزینه کرد. این شرایط باعث شده که کاربران نه‌تنها در ایران بلکه در سرتاسر دنیا گوشی موبایل خود را پیش از تعویض با یک مدل بالاتر برای مدت طولانی‌تری نگه‌ دارند. اما این زمان طولانی چقدر است؟ پاسخ به این سوال مشکل است اما حالا دست کم برای موبایل اپل پاسخی را در دست داریم. موبایل اپل یکی از گران‌قیمت‌ترین کالاهای موبایلی فعلی بازار به حساب می‌آید و در حالی که ده سال پیش آیفون نسل اول این شرکت با قیمت 599 دلار رونمائی شد، حالا قیمت آیفون X حداقل 999 دلار است که این شرایط دشواری را پیش روی کاربران عادی برای آپگرید گوشی خود قرار می‌دهد.

متوسط عمر هر موبایل اپل چهار سال است!

یک موسسه تحقیقاتی فنلاندی به اسم Asymco جدیدا با در کنار هم قرار دادن چندین داده مختلف توانسته‌ است عمر متوسط یک گوشی موبایل اپل را اندازه‌گیری کرده و به زمان متوسط 4 سال برسد. این تحقیق براساس آمار فروش و عرضه گوشی‌های آیفونی ست که هر فصل توسط اپل ارائه شده و با قرار دادن آن در کنار تعداد یوزرهای فعال این شرکت یعنی حدود 1.3 میلیارد نفر منجر به این نتیجه‌گیری شده است.

متوسط عمر هر موبایل اپل چهار سال است!

یک نکته جالب در این تحقیق این است که عمر متوسط گوشی‌های آیفون شرکت اپل هر فصل افزایش پیدا می‌کند که این به آن معناست که کاربران هر فصل تمایل بیشتری برای نگه‌ داشتن گوشی موبایل خود برای مدتی طولانی‌تر پیدا می‌کنند و این روند ادامه دارد!

منبع

ارسال یک پاسخ