مسیریابی نقطه به نقطه Google Maps آفلاین شد

0
3304
آفلاین شدن مسیریابی نقشه گوگل

نرم‌افزار گوگل Maps این روزها با امکاتات فراوان یکی از بهترین و شاید برترین نرم‌افزار مسیریابی در گوشی‌های اندرویدی محسوب شود. این نرم‌افزار که چندی پیش امکان دانلود نقشه‌ها و استفاده از آنها بدون اینترنت را نیز فراهم آورد همواره با یک نقص بزرگ یعنی ناتوانی در راهنمایی نقطه به نقطه کاربران به صورت آفلاین روبرو بود. حالا این مشکل حل شده و بدون اینترنت نیز می‌توان با Google Maps مسیریابی کرد.

نبود این امکان در سال‌های گذشته زمینه مناسبی را برای رشد دیگر نرم‌افزارهای متفرقه مسیریابی که از پایه به صورت آفلاین طراحی شده بودن فراهم کرد. گوگل اما بالاخره به تقاضاهای کاربران در این زمینه پاسخ مثبت داده و با رفع این مشکل نرم‌افزاری کامل را در اختیار کاربران این کلاس قرار داده است.

مسیریابی آفلاین گوگل maps

در نسخه جدید نرم‌افزار Google Maps که پیش‌نمایش آن نخستین بار در کنفرانس Google I/O‌ در ماه می سال جاری معرفی شد برای استفاده و مسیریابی نقطه به نقطه آفلاین با نرم‌افزار تنها کافی ست منطقه یا شهر مورد نظر را جست‌وجو کرده سپس با زدن دکمه Download اقدام به دانلود کردن آن منطقه کرد. اپلیکیشن به صورت خودکار و برای آنکه کاربران متحمل هزینه اضافی نشوند تنها زمانی اقدام به دانلود نقشه می‌کند که کاربر به شبکه وای‌فای متصل باشد؛ پس از آن دیوایس در صورت تشخیص نبود اینترنت یا کیفیت پایین اتصال به صورت خودکار به موقعیت آفلاین سوئیچ کرده و علاوه بر امکانات پیشین قابلیت مسیریابی نقطه به نقطه آفلاین را نیز فراهم می‌کند. پس از آن در صورت برقرار شدن مجدد اتصال، اپلیکیشن مجدد به مد آنلاین وارد شده و موارد دیگری از جمله اطلاعات زنده ترافیک را نیز به نمایش می‌‌گذارد.

مسیریابی آفلاین گوگل maps

این نسخه از نرم‌افزار Google Maps که مسیریابی نقطه به نقطه و جست‌وجو را به صورت آفلاین ارائه می‌دهد در حال حاضر برای اندروید در دسترس بوده و نسخه iOS آن نیز به زودی منتشر می‌شود. گوگل قول داده است که قابلیت‌های آفلاین بیشتری را به سرویس نقشه خود در آینده بیفزاید.

منبع

ارسال یک پاسخ