مسیریابی صوتی و حالت موتورسیکلت در آپدیت جدید ویز

0
6717
مسیریابی صوتی و حالت موتورسیکلت در آپدیت جدید ویز

نرم‌افزار ویز با وجود تمام مشکلاتی که این روزها در ایران با آن روبروست همچنان یکی از کارآمدترین اپلیکیشن‌های مسیریابی به حساب می‌آید. در آپدیت جدید ویز به تازگی امکانات تازه‌ای افزوده شده که شامل مسیریابی صوتی و حالت هدایت موتورسیکلت می‌شود. در این آپدیت جدید ویز رانندگان نیز می‌توانند بدون آنکه دست خود را از روی فرمان برداشته و چشم از جاده بردارند تنها با یک دستور صوتی ساده یعنی OK Waze درخواست تازه‌ای از برنامه کرده یا اینکه مسیر خود را تغییر دهند. در این حالت بعد از گفتن OK Waze تنها کافی ست مواردی مثل take me home (من را به خانه ببر) یا find an gas station (یک پمپ بنزین پیدا کن) یا what’s my next turn (پیچ بعدی کدام است) را از نرم‌افزار پرسید. در این حالت حتی می‌توانید وضعیت بد ترافیکی، حضور پلیس یا یک تصادف را کاملا به صورت صوتی گزارش کنید.

مسیریابی صوتی و حالت موتورسیکلت در آپدیت جدید ویز

این تنها مورد تازه در این آپدیت جدید ویز نیست و این بار برای موتورسیکلت سواران نیز گزینه تازه‌ای در این برنامه افزوده شده است در این حالت بهترین مسیر ممکن طبق مسیرهایی که پیش از این موتورسواران طی کرده‌اند پیشنهاد شده و مسیرهای تازه‌ای که اتوموبیل‌ها امکان استفاده از آن را ندارند نیز در این حالت ارائه می‌شود. زمان تقریبی رسیدن به مقصد نیز در این حالت به گفته ویز با دقت بالاتری محاسبه خواهد شد.

مسیریابی صوتی و حالت موتورسیکلت در آپدیت جدید ویز

در نهایت آخرین نکته جدید افزوده شده در این نسخه جدید که ویز آن را اولین نمونه در بین تمامی برنامه‌های مسیریابی می‌داند نمایش مسیرهای هم‌سفری (carpool) است؛ در 22 ایالت آمریکا همراه با تورنتو، ونکوور و مونترال در کانادا مسیرهای مخصوص خودروهای HOV یا high occupancy vehicle در نظر گرفته شده که در آنها 2 مسافر یا بیشتر وجود دارد و دیگر خودروها حق ورود به آن را ندارند (تصویر بالا). بدین‌ترتیب در صورت حضور دو نفر یا بیشتر در یک خودرو می‌توان با استفاده از این امکان Waze به این مسیرها دست پیدا کرد و سریع‌تر به مقصد رسید.

منبع

ارسال یک پاسخ