مشکلات جدید برای فیس‌بوک و کریپتوکارنسی Libra

2
1995
مشکلات جدید برای فیس‌بوک و کریپتوکارنسی Libra

هفته پیش اعلام شد که کریپتوکارنسی یا ارز رمز شرکت فیس‌بوک با نام Libra یکی از شرکت‌هایی که در ابتدا از آن اعلان حمایت کرده بود را از دست داد؛ این شرکت بزرگ، PayPal بود که در ابتدا از تصمیم خود برای حمایت از این کریپتوکارنسی خبر داده بود. شرایط برای Libra اما امروز حتی سخت‌تر از گذشته شده چرا که شرکت‌های بیشتری ظاهرا در حال خالی کردن پشت این ارزرمز فیس‌بوک هستند. اگر می‌خواهید به وخامت اوضاع برای لیبرای فیس‌بوک پی ببرید کافی‌ست نگاهی به شرکت‌هایی که از حمایت این کریپتوکارنسی دست برداشته‌اند نگاهی بیندازید.

مسترکارت، ویزا، Stripe، ای‌بی و Mercado Pago شرکت‌هایی هستند که حالا دیگر جزء حمایت‌کننده‌گان از لیبرا به حساب نمی‌آیند. در بیانیه‌ای که به وب‌سایت The Verge ارسال شده، یک سخنگوی شرکت ویزا این‌گونه آورده است: «Visa تصمیم گرفته تا به اتخادیه Libra در این زمان ملحق نشود. ما به ارزیابی خود ادامه داده و تصمیم نهایی ما بر پایه چند عامل از جمله توانایی اتحادیه [لیبرا] برای برآورده ساختن همه انتظارات لازمه رگولاتوری گرفته خواهد شد.»

مشکلات جدید برای فیس‌بوک و کریپتوکارنسی Libra

در اطلاعیه eBay در این زمینه نیز اینگونه آمده: «ما کاملا به دیدگاه اتحادیه لیبرا احترام می‌گذاریم [اما] با این‌حال eBay تصمیم گرفته تا به سمت جلو [در این زمینه] و [حضور] به‌عنوان یک عضو پایه‌گذار حرکت نکند. در حال حاضر ما روی ارائه تجربه پرداخت مدیریت‌شده eBay برای مشتریان‌مان متمرکز شده‌ایم.»

مواضع این شرکت‌های بزرگ در قابل لیبرا را نباید با رسوایی‌های چند سال اخیر شرکت فیس‌بوک در زمینه امنیت و حریم خصوصی کاربران، بی‌ارتباط دانست امری که برای بسیاری از ناظران مانع بزرگی برای تحقق ارزرمز (که حفظ حریم خصوصی بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد) فیس‌بوک به حساب می‌آید. مدت کوتاهی پس از علنی شدن تصمیم فیس‌بوک برای ارائه لیبرا، موانع دولتی و رگولاتوری متعددی پیش روی این شرکت در این رابطه قرار گرفت که بسیاری از آنها به نگرانی‌هایی در رابطه با استفاده نامشروع و غیرقانونی از این کریپتوکارنسی اشاره دارند.

آینده لیبرا هنوز مشخص نیست اما با توجه به شرایط پیش آمده شاید حداقل به دنیا آمدن آن برای مدت زمان نامشخصی به تأخیر افتاده باشد.

منبع

2 دیدگاه

ارسال یک پاسخ