مشکل باتری ایفون با ال‌جی و باتری L شکل حل می‌شود؟

0
2573
مشکل باتری ایفون با ال‌جی و باتری L شکل حل می‌شود؟

باتری ایفون همیشه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوشی‌های شرکت اپل از روز اول تا به امروز بوده است؛‌ مسئله‌ای که منجر به دوام پایین‌تر گوشی‌های این شرکت شده و حداکثر یک روز شارژدهی را برای این گوشی‌ها به همراه داشته است. اپل تا به امروز از شرکت‌های مختلفی باتری‌های خود را تأمین می‌کرده و استراتژی ساخت باتری در آن نیز تغییر خاصی نسبت به گذشته نداشته است. امروز اما طبق یک گزارش جدید شرکت اپل ظاهر به سمت LG برای ساخت باتری آیفون سال 2018 که احتمالا آیفون 9 نام خواهد داشت گرایش پیدا کرده است. صحبت از آیفون 9 با اینکه هنوز زود به نظر می‌رسد اما در این یکی دو ماه باقی مانده تا معرفی آیفون 8 تقریبا همه چیز در بحث قطعات آن کاملا نهایی شده و هیچ تغییری دیگر به احتمال قریب به یقین در آن رخ نمی‌دهد بنابراین طبیعتا صحبت‌های جدید برای آیفون بعدی که احتمالا آیفون 9 نام دارد اینک به جریان افتاده است.

باتری ایفون های فعلی در حال حاضر از 4 منبع مختلف تأمین می‌شود که روش همیشگی اپل برای تنوع بخشیدن به تأمین‌کننده‌گان قطعات این شرکت است این بار اما به لطف تجربه و امکانات گسترده شرکت LG Chem به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های LG، اپل متقاعد شده است که کار ساخت باتری جدید خود را به طور کامل به این شرکت واگذار کند. طبق گزارش‌های تازه باتری طراحی شده برای آیفون بعدی دارای یک شکل L است که در پایین به سمت راست متمایل می‌شود و بدین‌ترتیب می‌تواند 30 درصد نسبت به باتری‌های مستطیلی فعلی ظرفیت بالاتری داشته باشد و ظرفیت خود را به حوالی 2,700mAh برساند. فضای خالی جدید در گوشی‌ بعدی ایفون که امکان L شکل بودن باتری را ایجاد می‌کند در نتیجه فناوری‌های کوچک‌کننده تجهیزات داخلی و آنچه chip-stacking نامیده می‌شود صورت گرفته است.

مشکل باتری ایفون با ال‌جی و باتری L شکل حل می‌شود؟

LG با توجه به شرایط پیش آمده برای زیر مجموعه سازنده باتری سامسونگ موسوم به Samsung SDI در سال گذشته در ماجرای گلکسی نوت7 از این ماجرا کاملا به نفع خود سود برده و طبق گزارش‌های رسیده در حال سرمایه‌گذاری چندین میلیارد وانی برای ایجاد زیرساخت‌های جدید و تأمین نیاز اپل در زمین باتری ایفون است.

هنوز برای اظهارنظر قطعی در این زمینه کاملا زود به نظر می‌رسد اما در صورت انتخاب LG به عنوان شریک تجاری اپل برای تامین باتری نسل بعدی آیفون، جهش تجاری بزرگی برای این شرکت کره‌ای در سال آینده رخ می‌دهد. چندی پیش خبری مبنی بر طراحی مدار پاور کنترل گوشی‌های آیفون توسط خود اپل منتشر شد که تحول دیدگاه اپل در این زمینه را بار دیگر یادآور می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ