معرفی ایسوس Zenfone Max Shot و Max Plus M2

0
2142
معرفی ایسوس Zenfone Max Shot و Max Plus M2
Asus Zenfone Max Shot

یک ماه پس از آنکه شرکت کوالکام از همکاری با مجموعه Universal Scientific Industrial یا USI برای ساخت یک کارخانه نیم‌هادی در شهر سائوپائولوی برزیل به توافق رسیده حالا ظاهرا اولین محصولات مجهز به تولیدات این کارخانه به صورت رسمی معرفی شده‌اند. پروسسورهای این دو گوشی این بار System in package یا SIP نامیده می‌شوند و دو گوشی دارای این پروسسورها نیز Zenfone Max Shot و Max Plus M2 هر دو از شرکت ایسوس هستند. Zenfone Max Shot و Max Plus M2 اولین محصولات تولید شده توسط ایسوس برزیل هستنید که با پروسسور Qualcomm Snapdragon SiP 1 عرضه می‌شوند.

معرفی ایسوس Zenfone Max Shot و Max Plus M2
Asus Zenfone Max Plus M2

با اینکه در نگاه اول ممکن است تفاوتی مابین Zenfone Max Shot و Max Plus M2 مشاهده نکنید اما با اندکی دقت بیشتر متوجه حضور یک دوربین دیگر در بخش پشتی دستگاه در مدل Max Shot می‌شوید که در Plau M2 غایب بوده و جای آن را فلش LED پر کرده است. این دوربین یک نمونه 8 مگاپیکسلی واد است که در کنار دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین 5 مگاپیکسلی تعیین عمق Max Shot قرار گرفته است. در سوی دیگر در Plus M2 تنها دو دوربین یعنی یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی تعیین عمق وجود دارد. دوربین سلفی هر دو گوشی نیز 8 مگاپیکسلی‌ست که در یک محوطه ناچ نسبتا بزرگ جای گرفته است.

اما نکته جالب دیگر در مورد این گوشی‌‌ها، همانطور که در ابتدا اشاره شده به گزینه‌های پردازشی آنها تعلق دارد؛ پروسسور جدید SiP این مدل‌ها برخلاف SoCها یا سیستم روی تراشه‌ها، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همه اجزای اصلی پردازشی همگی روی یک مدار تکی قرار گرفته و سپس این مدار روی مادربورد دستگاه سوار می‌شود این امر در فضای داخلی گوشی که می‌تواند برای دیگر قطعات مهم و حیاتی به کار گرفته شود صرفه‌جوئی می‌کند. چیپ‌ست 14 نانومتری به کار گرفته شده در این مجموعه از لحاظ نوع پردازنده‌ها شباهت کاملی به Snapdragon 450 داشته و در آن از 8 هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی و گرافیک Adreno 506 استفاده شده است.

معرفی ایسوس Zenfone Max Shot و Max Plus M2

Max Shot‌ در دو نسخه حافظه 3GB/32GB و یا 4GB/64GB ارائه می‌شود اما Plus M2 تنها در یک نسخه یعنی 3GB/32GB ارائه می‌شود. هر دو گوشی دارای دو سیم‌کارت مجزا و یک کارت حافظه مجزا هستند.

ایسوس Zenfone Max Shot و Max Plus M2 هر دو به یک صفحه‌نمایش 6.26 اینچی فول اچ‌دی پلاس با فناوری ساخت IPS LCD مجهز هستند که همانگونه که اشاره شد یک ناچ نسبتا بزرگ در بالای آن دیده می‌شود. سنسور اثر انگشت نیز به بخش پشتی هر دو مدل منتقل شده است.

دیگر تشابه ایسوس Zenfone Max Shot و Max Plus M2 را باید در بدنه آلومینیومی و باتری 4,000mAh هر دو گوشی جست‌وجو کرد و پورت اتصالات سیمی هر دو نیز microUSB است. سیستم‌عامل هر دو مدل نیز اندروید 8.1 است که ظاهرا در آینده به نسخه 9 آپدیت می‌شود.

معرفی ایسوس Zenfone Max Shot و Max Plus M2

قیمت پایه در نظر گرفته شده برای مدل شات چیزی نزدیک به 350 دلار است و در نسخه 64 گیگابایتی این قسمت به 445 دلار می‌رسد. نسخه ارزان‌قیمت‌تر یعنی مکس پلاس M2 نیز حوالی 340 دلار قیمت دارد. هر دوی این گوشی‌ها از امروز در ایسوس برزیل در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، آبی و قرمز در دسترس قرار گرفته‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ