سونی یک تبلت جدید غول‌آسا e-paper معرفی کرد

0
3205
سونی یک تبلت جدید غول‌آسا e-paper معرفی کرد

مشاهده یک تبلت جدید این روزها به امری نسبتا دشوار بدل شده و شرکت‌های مختلف معمولا تمایل کمتری به ارائه یک تبلت معمولی دارند و تبلت‌های خاص و متفاوت همچون iPad Pro یا Galaxy Tab S3 سامسونگ هر از چند گاهی در این زمینه خبرساز می‌شود. تبلت‌های مبتنی بر e-Paper یا e-Ink در این بازار حتی کمیاب‌تر نیز هستند و به جز استثنایی به بزرگی آمازون و منبع بی‌بدیل کتاب‌های الکترونیکی آن هنوز به ساخت کتاب‌خواب‌های مبتنی بر این فناوری ادامه می‌دهند. سونی نیز سایقا یکی از فعالان تولید تبلت‌های دارای فناوری e-Ink بوده و بار دیگر با یک تبلت جدید شانس خود را در این بازار امتحان کرده است.

سونی یک تبلت جدید غول‌آسا e-paper معرفی کرد

این تبلت، DPT-RP1 نام دارد که باید آن را آپدیتی بر مدل DPT-S1 تلقی کرد. صفحه‌‌نمایش بسیار بزرگ این تبلت جدید 13.3 اینچی بوده و وضوح آن از 1600×1200 پیکسل در مدل پیشین اینک کاملا ارتقا یافته و به 2200×1650 پیکسل رسیده است. این صفحه‌نمایش از 16 سطح مختلف خاکستری پشتیبانی کرده و طبیعتا امکان نمایش رنگ برای آن وجود ندارد به همین علت ایده پشت این تبلت طبیعتا ارتباط اندکی با دیدن فیلم و یا حتی مرور وب دارد و هدف اصلی آن مشاهده و ادیت داکیومنت‌های مختلف و ویرایش فایل‌های PDF است. این تبلت با ضخامت تنها 5.9 میلیمتر و وزن 349 گرم دارای یک قلم (Stylus) جداگانه است که می‌توان آن را به هریک از دو قسمت جانبی دستگاه متصل کرد و برای نوشتن روی صفحه‌نمایش از آن بهره برد.

سونی یک تبلت جدید غول‌آسا e-paper معرفی کرد

باتری همراه این تبلت می‌تواند در زمان 3 ساعت شارژ شده و با یک شارژ شدن نزدیک به 1 ماه استفاده را پاسخگو خواهد بود که البته این میزان با توجه به میزان استفاده کاربران متفاوت است. NFC، وای‌فای و بلوتوث 4.2 نیز در این مدل حضور دارند. توسط این تبلت تنها می‌توان فایل‌های PDF‌ را خواند یا ویرایش کرد و دیگر فرمت‌ها در آن پشتیبانی نمی‌شود. از 16 گیگابایت خافظه داخلی دستگاه نزدیک به 11 گیگابایت در دسترس کاربران قرار دارد.

قیمت در نظر گرفته شده برای این تبلت نزدیک به 700 دلار است و عرضه آن در حال حاضر تنها به ژاپن محدود است.

منبع

ارسال یک پاسخ