معرفی ثریا X5 Touch اولین گوشی هوشمند ماهواره‌ای

0
3545
معرفی ثریا X5 Touch اولین گوشی هوشمند ماهواره‌ای

اگر تا به امروز در مورد مفهومی به اسم گوشی‌های ماهواره‌ای در گوگل جست‌وجو کرده باشید مطمئنا نام شرکت ثریا (Thuraya) برای شما أشنا خواهد بود این شرکت امروز گوشی جدیدی را معرفی کرده خود از آن به عنوان اولین گوشی هوشمند ماهواره‌ای با سیستم‌عامل اندروید نام می‌برد. ثریا X5 Touch دارای سیستم‌عامل اندروید است و با آنکه مشخصات سخت‌افزاری آن در مقایسه با گوشی‌های مدرن امروز چندان فوق‌العاده نیست اما در این رده کاملا خاص و بی‌رقیب است. ثریا X5 Touch که امروز در نشستی خبری در امارات متحده عربی و شهر دوبی معرفی شد یک گوشی دو سیم‌کارته است که علاوه بر سیم‌کارت ماهواره‌ای ثریا می‌تواند هر سیم‌کارت عادی دیگری را نیز در اختیار داشته و به صورت آزادانه بین آنها سوئیچ کند.

معرفی ثریا X5 Touch اولین گوشی هوشمند ماهواره‌ای

مشخصات کامل این مدل توسط شرکت سازنده اعلام نشده اما در این میان به برخی مشخصات کلیدی از جمله صفحه‌نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی اشاره شده که روی آن پوشش محافظ گوریلا‌گلس وجود دارد. بدنه ثریا X5 Touch با استاندارد IP67 در برابر غوطه‌وری محدود در آب و گرد و خاک مقاوم است و گزینه‌های معمول ارتباطی مثل وای‌فای، بلوتوث و NFC نیز در آن وجود دارد. این گوشی دارای دکمه اختصاصی SOS یا درخواست کمک است که در گوشی‌های از این دست اغلب دیده می‌شود و در زمینه مسیریابی نیز ویژگی‌های پیشرفته‌ای را نسبت به اسمارت‌فون‌های عادی ارائه می‌کند. تریا همچنین با ظرفیت بالای باتری این گوشی اشاره کرده اما مشخص نیست که این ظرفیت بالا معادل چند میلی آمپر ساعت است.

معرفی ثریا X5 Touch اولین گوشی هوشمند ماهواره‌ای

گوشی‌های ماهواره‌ای به دلیل شرایط استفاده و هزینه‌های آن مناسب افراد عادی نیست و در شرایطی مثل مأموریت‌های دولتی، افراد شاغل در مناطق دور افتاده و NGOهای مختلف از آن استفاده می‌کنند. شرکت سازتده X5 Touch به سه‌ماهه چهارم سال 2018 میلادی به عنوان زمان حضور این گوشی در بازار اشاره کرده اما هنوز قیمت و مناطق ارائه این گوشی از سوی این کمپانی اعلام نشده است.

منبع

ارسال یک پاسخ