جذابیت مشکی:‌ به آیفون 7 سلامی دوباره کنیم

0
5398
معرفی رسمی اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

شب گذشته بالاخره طبق روال از پیش تعیین‌شده شرکت اپل دو اسمارت‌فون آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را به صورت رسمی معرفی کرد. این دو گوشی علاوه بر تغییرات عملکردی، از لحاظ ظاهری نیز با تغییرات مهمی روبرو شده‌اند که آنها را به یکی از زیباترین و کارآمدترین آیفون‌های ارائه شده تا به امروز بدل کرده‌اند.

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از لحاظ طراحی با حذف خطوط آنتن از پشت دستگاه ظاهر متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند که به خصوص در نسخه مشکی براق آن، کاربران را کاملا به یاد آیفون‌های نسل 4 و 4s می‌اندازد. صفحه‌‌نمایش هر دو گوشی همچنان 4.7 و 5.5 اینچی بوده و نه در فناوری ساخت و نه در رزولوشن صفحه‌نمایش هیچ تغییری نسبت به گذشته نداشته‌اند. البته با ارتقا روشنایی از 500 به 625nits ظاهرا تفاوت مهمی نسبت به گذشته رقم خورده است.

معرفی رسمی اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

دوربین نقش مهمی در این نسل از آیفون دارد و هر دو از یک دوربین 12 مگاپیکسلی دارای OIS یا لرزه‌گیر دست برخوردارند که دیافراگم به اندازه f/1.8 گشوده بوده و با وضوح 4K فیلم‌برداری می‌کند. این دوربین به گفته اپل 60 درصد نسبت به گذشته سریع‌تر عمل می‌کند. آیفون 7 پلاس علاوه بر این دوربین از یک دوربین دیگر برخوردار است که با f/2.8 گشودگی کمتری داشته و در نتیجه تصویر آن دورتر یا اصطلاحا تله‌فتو است. این دوربین دوم در ترکیب با دوربین اول می‌تواند تا 2 برابر زوم اپتیکال و 10 برابر زوم دیجیتال ارائه داده و امکان محو کردن پس زمینه و برجسته کردن سوژه را نیز دارند.

معرفی رسمی اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

دوربین دوم در این دو گوشی نیز اینک 7 مگاپیکسلی است (در مقابل 5 مگاپیکسلی نسل قبلی) و می‌تواند با وضوح فول اچ‌دی فیلم‌برداری کند.

به عنوان یک تغییر مهم دیگر در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس همانطور که کاملا در شایعات مشخص شده بود جک هدست در هر دو مدل حذف شده و به جای آن هدست جدید EarPod مستقیما به پورت Lightning گوشی متصل می‌شود برای کاربرانی که قصد استفاده از هدست‌های قبلی خود را دارند در جعبه محتویات گوشی یک مبل Lightning به پورت معمولی هدست نیز در نظر گرفته شده است.

معرفی رسمی اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

اپل علاوه بر این هدست یک هدست بی‌سیم جدید به نام AirPod را نیز معرفی کرده است که کاملا بدون هرگونه سیمی بوده و با قیمت 160 دلار به صورت جداگانه عرضه می‌شود.

معرفی رسمی اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

دکمه Home در آیفون بازهم همانطور که پیش‌بینی می‌شد دیگر به صورت فشاری نیست و به جای آن می‌تواند درجان مختلف فشردن را تشخیص دهد. به عنوان یک تغییری کلیدی دیگر هر دو گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با دارا بودن استاندارد IP67 در برابر گرد و خاک و نفوذ آب حین غوطه‌وری در آب 1 متری برای 30 دقیقه مقاوم است.

معرفی رسمی اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

آیفون 7 و ایفون 7 پلاس در سه رنگ معمول نقره‌ای،‌ طلایی، رز-گلد همراه با دو رنگ جدید مشکی و Jet-Black یا مشکی براق ارائه می‌شود که این آخری بی‌شباهت به هم‌خانواده سال‌های دور خود نیست. به گفته اپل نسخه براق با وجود زیبایی، مستعد دریافت اثرات انگشت و خراشیدگی‌های کوچک است.

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس برای اولین بار دارای دو اسپیکر استریو هستند که تا پیش از این در کلاس سابقه نداشته است. در بخش پردازشی نیز چیپ‌ست جدید A10 Fusion به صورت چهار هسته‌ای طراحی شده و 40 درصد سریع‌تر از چیپ‌ست A9 سال گذشته در بخش پردازشی و تا 50 درصد سریع‌تر از گرافیک آن است.

معرفی رسمی اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

باتری گوشی نیز به عنوان پاشنه آشیل همیشگی اپل به گفته این شرکت در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با بهبود روبرو شده و در سناریوهای مختلف تا 2 ساعت برتری بر آیفون 6s و آیفون 6s Plus دارد. ظرفیت‌های در نظر گرفته شده برای این دو گوشی 32، 128 و 256 گیگابایت است و از نسخه 16 و 64 گیگابایتی در آن خبری نیست.

معرفی رسمی اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

Apple iPhone 7 و iPhone 7 Plus از فردا (9 سپتامبر یا 19 شهریور ماه) برای پیش‌سفارش در دسترس قرار دارند و از جمعه هفته آینده (16 سپتامبر یا 26 شهریورماه) به صورت رسمی به بازار عرضه می‌شوند. قیمت شروع آیفون 7 برای نسخه 32 گیگابایتی 649 دلار است و آیفون 7 پلاس نیز با قیمت 769 دلار برای نسخه پایه 32 گیگابایتی به بازار ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ