هواوی میت 9 آمد؛ 5.9 اینچ فول اچ‌دی با ورژن پورشه!

0
3882
معرفی رسمی هواوی میت 9 و نسخه پورشه دیزاین

عصر امروز بالاخره پس از مدت‌‌‌ها انتظار و طبق‌ پیش‌بینی‌های صورت گرفته شرکت هواوی از جدیدترین پرچمدار خود در کلاس میت در شهر مونیخ آلمان رونمایی کرد. هواوی میت 9 که جایگزین Mate 8 سال گذشته می‌شود در بسیاری از جهات با نسخه پیشین خود تفاوت داشته و به‌عنوان مهم‌ترین نکته باید به دوربین دوگانه دارای لیبل لایکا در آن اشاره کرد. سورپرایز هواوی در این مراسم نیز رونمایی از یک نسخه محدود این گوشی با عنوان پورشه دیزاین است که در ادامه با هر دو آشنا می‌شویم.

هواوی میت 9 با صفحه‌نمایش 5.9 اینچی اندکی از Mate 8 سال گذشته کوچک‌تر بوده اما با حفظ ضحامت 7.9 میلیمتری با وزن 190 گرم، چند گرمی از Mate 8 سنگین‌تر است. بدنه دستگاه همچنان یکپارچه و تمام فلزی بوده و طبق انتظار امکان دسترسی به باتری نیز وجود ندارد.

معرفی رسمی هواوی میت 9 و نسخه پورشه دیزاین

صفحه‌نمایش گوشی برخلاف بسیاری از شایعات از پیش منتشر شده همچنان دارای وضوح 1080p‌بوده و فناوری ساخت IPS LCD آن نیز تغییری نسبت به گذشته نداشته است. کناره‌های این صفحه‌‌نمایش با طراحی 2.5D از حالت گرد خوشایندی در زیر دست بهره می‌برند.

در بخش پردازشی هواوی میت 9 از چیپ‌ست جدید Kirin 960‌ استفاده شده که چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی ARM A73 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی ARM A53 را در خود جای داده است. در بخش گرافیک این چیپ‌ست یک اتفاق بزرگ رخ داده و تقریبا برای اولین بار یک GPU‌ پرچمدار در یک چیپ‌ست ساخت هواوی به چشم می‌خورد. گرافیک این چیپ‌ست توسط قطعه جدید برپایه Mali-G71 MP8 شرکت ARM ساخته شده که با برخورداری از معماری Bifrost نقش مهمی در ارتقا کیفیت گرافیکی این گوشی ایفا خواهد کرد.

معرفی رسمی هواوی میت 9 و نسخه پورشه دیزاین

اما مطمئنا مهم‌ترین نکته قابل اشاره در مورد هواوی میت 9 به بخش دوربین‌های آن در پشت دستگاه تعلق دارد. مجموعه دوربین‌های دوگانه این قسمت که مانند P9‌ و P9 Plus‌ از نشان لایکا در میانه آنها استفاده شده به گفته شرکت سازنده نسل دوم این خانواده بوده و دارای یک دوربین 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید و یک دوربین 12 مگاپیکسلی رنگی هستند. هردوی این دوربین‌ها از حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برند و قابلیت لرزه‌گیر اپتیکال دست یا OIS نیز در آنها مشاهده می‌شود. این مجموعه از فوکوس چهارگانه نیز استفاده می‌کند که به جز سه مورد نام‌آشنای فوکوس لیزری، تشخیص فاز و کنتراست شامل یک گزینه جدید یعنی فوکوس عمق یا depth نیز می‌شود. فلش دوگانه با توناز رنگی متفاوت نیز برای نورافشانی در نظر گرفته شده است.

معرفی رسمی هواوی میت 9 و نسخه پورشه دیزاین

هواوی میت 9 به لطف دوربین‌‌های جدید خود نخستین اسمارت‌فون پرچمدار این شرکت به حساب می‌آید که از فیلم‌برداری 2160p یا 4K‌ نیز پشتیبانی می‌‌کند. جذابیت‌ دوربین در میت 9 با دوربین‌‌های بخش پشتی پایان نیافته و دوربین سلفی نیز در نوع خود نمونه جذابی به حساب می‌آید. این دوربین نه‌تنها از دیافراگم کاملا گشوده‌تر f/1.8 برخوردار است بلکه با برخورداری از فوکوس خودکار، تصاویر کاملا باکیفیت‌تری را نسبت به نمونه‌های معمول ارائه می‌کند. به گفته هواوی دوربین‌های بخش پشتی دستگاه با ارائه قابلیتی به نام Hybrid Zoom می‌توانند تا دو برابر بدون از دست رفتن زیاد کیفیت به سوژه خود نزدیک شوند. این نوع زوم البته برخلاف خبرهایی که پیش از این منتشر شده بود از نوع اپتیکال نیست و می‌توان آن را با زوم دوربین‌های اخیر شرکت سونی مقایسه کرد. سنسور اثر انگشت در میت 9 در زیر دوربین‌های بخش پشتی قرار دارد.

معرفی رسمی هواوی میت 9 و نسخه پورشه دیزاین

حافظه داخلی قابل ارتقا 64 گیگابایتی، رم 4 گیگابایتی، پشتیبانی از LTE Cat.12 (با سرعت 600Mbps‌ در دانلود) و ارائه با اندروید 7 نوقا سایر مشخصات قابل ذکر در مورد این گوشی را تشکیل می‌‌دهند. باتری این مدل همانند Mate 8 سال گذشته دارای ظرفیت 4000 میلی آمر ساعت است اما شارژر سریع آن ارتقا یافته و با ارائه جریان 5 آمپری و توان فوق‌العاده 25 آمپری می‌تواند از رطیق پورت USB Type-C بسیار سریع‌تر از گذشته باتری گوشی را شارژ کند. 10 دقیقه شارژ این باتری به گفته شرکت سازنده برای تماشای دو فیلم سینمایی کافی‌ست و با 20 دقیقه شارژ می‌توان کل روز را شارژ داشت. قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی که با رنگ‌های شش گانه سفید، مشکی، خاکستری، نقره‌ای، طلایی و قهوه‌ای در ابتدا به بازارهای چین، فرانسه، آلمان،‌ ایتالیا، لهستان، اسپانیا،‌ تایلند، مالزی، کویت، امارت متحده عربی و عربستان ارائه می‌شود 699‌ یورو است.

اما همانطور که در ابتدا اشاره شد هواوی میت 9 تنها مدل ارائه شده در امشب نبوده و شرکت هواوی از نسخه لوکس‌تری از این گوشی با نام Mat 9 Porsche Design نیز رونمایی کرد. این گوشی از Mate 9 معمولی با ارائه صفحه‌‌نمایش 5.5 اینچی کوچک‌تر است و پنل آن نه‌‌تنها از نوع AMOLED در نظر گرفته شده بلکه وضوح آن نیز یک پله ارتقا یافته و به QHD می‌رسد. این گوشی که در حالت محدود یا Limited عرضه خواهد شد.

معرفی رسمی هواوی میت 9 و نسخه پورشه دیزاین

در شکل ظاهری این گوشی تفاوت‌های محسوسی با نسخه استاندارد به چشم می‌‌خورد که از آن جمله می‌توان به ظاهرا اندکی خمیده‌گی بیشتر در بخش پشتی همراه با نشان Porsche Design بر بالای صفحه‌نمایش و انتقال سنسور انگشت به زیر پنل اشاره کرد. ضخامت 7.5 میلیمتری پورشه‌دیزاین اندکی از نسخه اصلی کمتر است و وزن 169 گرمی آن نیز 21 گرم وزن کمتری را نسبت به Mate 9‌ اصلی نشان می‌دهد. با وجود این کاهش در صفحه‌نمایش، ابعاد و ضخامت باتری 4000mAh دستگاه تغییری نداشته و همان شارژر سریع 25 واتی نیز برای آن عرضه می‌شود.

معرفی رسمی هواوی میت 9 و نسخه پورشه دیزاین

در بخش پردازش تفاوت خاصی با گذشته دیده نمی‌شود و هنوز از همان چیپ‌ست Kirin 960‌ در این مدل نیز استفاده شده با این تفاوت که رم به 6 گیگابیات و حافظه داخلی به 256 گیگابایت ارتقا یافته است البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در این مدل از اسلات حافظه خبری نیست که البته با وجود حافظه داخلی بسیار بالا این نقص تقریبا به هیچ عنوان به چشم نمی‌آید. دوربین‌های بخش پشتی این گوشی نیز هیچ تفاوتی با میت 9 اصلی نداشته و همان ترتیب 20 و 12 مگاپیکسلی لایکا با پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K‌ در این مجموعه نیز به چشم می‌خورد. پورشه‌دیزاین همانطور که می‌‌توان انتظار داشت گوشی ارزانی نیست اما میزان گران‌بودن آن می‌توان شما را اندکی سورپرایز کند چرا که قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی از بسیاری از پرچمداران مهم و اصلی بازار نیز گران‌تر است. هواوی این گوشی را در اواخر دسامبر به برخی بازار خاص با قیمت 1395 دلار عرضه می‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ