معرفی سونی اکسپریا R1 و R1 Plus در رده میانی بازار

0
2816
معرفی سونی اکسپریا R1 و R1 Plus در رده میانی بازار

شرکت سونی امروز از دو اسمارت‌فون جدید در رده میانی و پایین بازار به نام‌های اکسپریا R1 و اکسپریا R1 پلاس برای بازار هند رونمایی کرد. سونی در توصیف این دو مدل آنها را «طراحی شده با سبک زندگی هندی» و «طراحی شده برای برانگیختن [نسل] جوان هند» توصیف کرده است هرچند نیم‌نگاهی به مشخصات و طراحی اکسپریا R1 و اکسپریا R1 پلاس به خصوص با قیمت نچندان فوق‌العاده آن چندان به باورپذیر کردن این ادعاهای سونی کمک نمی‌کند. سونی با بازار موبایل هند چندان بیگانه نیست و در سال‌های پیش نیز گه‌گاهی مدل‌های مشخصی را برای این بازار عرضه کرده است.

اکسپریا R1 دارای یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی TFT با وضوح تنها 720p است که در بخش پردازشی از پروسسور Snapdragon 430 و 2 گیگابایت رم بهره می‌برد. حافظه داخلی این گوشی تنها 16 گیگابایت است و دو دوربین 13 و 8 در پشت و جلوی دستگاه دارد. در هر دوی این دوربین‌ها از سیستم اتوفوکوس ترکیبی پیش‌بینی کننده یا آنطور که سونی می‌گوید Predictive Hybrid Autofocus استفاده شده است که حضور آن به خصوص در دوربین سلفی می‌تواند یکی از معدود جذابیت‌های این گوشی را تشکیل بدهد. ظرفیت باتری این مدل 2.620mAh است و از دو سیم‌کارت همزمان، پورت USB Type-C و اندروید 7 نوقا بهره می‌برد.

معرفی سونی اکسپریا R1 و R1 Plus در رده میانی بازار

مدل XPERIA R1 Plus تفاوت چندان بزرگی با مدل قبلی نمی‌کند و در آن تنها حافظه رم به 3 گیگابایت رسیده و حافظه داخلی نیز 32 گیگابایت است. نکته جالب اینکه ظاهرا هیچیک از این دو گوشی دارای سنسور اثر انگشت نیستند که در این رده قیمتی، نکته‌ای کاملا منفی به ضرر سونی تمام خواهد شد. سونی XPERIA R1 و R1 Plus به ترتیب حوالی 215 و 245 دلار قیمت‌گذاری شده و در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ