این لاستیک Goodyear با لمس جاده با آن هماهنگ می‌شود

0
2528
این لاستیک Goodyear با لمس جاده با آن هماهنگ می‌شود

لاستیک Goodyear نامی شناخته شده در صنعت اتوموبیل و لوازم جانبی آن به حساب می‌آید. این شرکت در جریان نمایشگاه Motor Show ژنو از نوع تازه‌ای از لاستیک برای اتوموبیل رونمایی کرده که در مقایسه با تمامی لاستیک‌های معمول و عادی دیگر خصوصیت هوشمندانه‌ای را در بر دارد. لاستیک Goodyear جدید، Eagle 360 Urban نام داشته و طرح آن بر مبنای مدل Edge 360 concept سال گذشته شکل گرفته است.

این لاستیک Goodyear جدید در ترکیب خود از یک پوسته جدید موسوم به bionic skin بهره می‌برد که با کمک سنسورهایی می‌تواند سطح جاده را حس کند و به عنوان نمونه آسفالت را از گل و لای و برف را از باران تشخیص دهد. پس از حس شدن شرایط جاده، فعال‌کننده‌های درون این لاستیک، شکل ظاهری و سطح خود را با توجه به شکل و وضعیت جاده تغییر می‌دهند. این وضعیت تا حدودی به سیگنال‌های الکتریکی ارسال شده از مغز انسان به ماهیچه‌های دست هنگام گرفتن اشیاء مختلف شباهت دارد با این تفاوت که این بار این کار توسط هوش مصنوعی و اجزای حاضر در بدنه تایر انجام می‌شود.

 

بدین‌تریب می‌توان امیدوار بود که در آینده نچندان دور حتی ساکنان سردترین نقاط کره‌زمین نیز نیاز به تایر زمستانی و افرد ساکن در نقط گرمسیری نیاز به تایر تابستانی نداشته باشند.

منبع

ارسال یک پاسخ