معرفی لپ‌تاپ‌های Matebook X و Matebook D هواوی؛ جایگزین مک‌بوک؟

0
2526
معرفی لپ‌تاپ‌های Matebook X و Matebook D هواوی؛ جایگزین مک‌بوک؟

هواوی به جز تبلت MateBook E امروز دو لپ‌تاپ را نیز به صورت همزمان رونمایی کرد. Matebook X و Matebook D نام این دو لپ‌تاپ هستند که هردو شباهت‌های نزدیکی با MacBookهای اپل داشته و نامگذاری هواوی برای آنها نیز این شباهت را انکار نمی‌کند. میت‌بوک X نخستین لپ‌تاپ 13 اینچی بدون فن با پروسسورهای Intel U Series بوده که از یک شاسی زیبای آلومینیومی در رنگ‌های خاکستری، طلایی و صورتی بهره می‌برد.

 

ضخامت این مدل تنها 12.5 میلیمتر است و وزن آن 2.31 پوند (حوالی 1 کیلوگرم) اعلام شده است که بدین‌ترتیب از معادل مک‌بوک پروی خود باریک‌تر و سبک‌تر است با وجود این سبکی در Matebook X از اسپیکرهای قدرتمندتری نسبت به مک‌بوک استفاده شده که از دامعرفی لپ‌تاپ‌های Matebook X و Matebook D هواوی؛ جایگزین مک‌بوک؟لبی آتموس پشتیبانی می‌کنند. دکمه پاور در این لپ‌تاپ حکم سنسور اثر انگشت را نیز دارد و با قابلیت Windows Hello نیز سازگار است. وضوح صفحه‌نمایش این مدل 1440×2150 پیکسل بوده و پردازش در آن نیز با Core i5 یا Core i7 انجام می‌شود. حافظه رم 8 گیگابایت است و حافظه دالی نیز 256 یا 512 گیگابایت از نوع SSD در نظر گرفته شده است. این لپ‌تاپ دو پورت USB Type-C دارد و باتری آن تا 10 ساعت قادر به پاسخگویی است.

معرفی لپ‌تاپ‌های Matebook X و Matebook D هواوی؛ جایگزین مک‌بوک؟

مدل دوم یعنی Matebook D ظاهرا نسخه بزرگ‌تر X بوده و دارای صفحه‌نمایش 15.6 اینچی با وضوح پایین‌تر 1080×1920 پیکسلی است. این لپ‌تاپ برای عملکرد بهتر در بازی، از گرافیک Geforce 930MX بهره می‌برد و از هارد 1 ترابایتی معمولی در آن استفاده شده است. باتری این لپ‌تاپ تا 8.5 ساعت پاسخگوست و پردازش در آن نیز با نسل هفتم Core i5 یا Core i7 انجام می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ