معرفی موتورولا One Vision با پنل 21:9 و پردازنده سامسونگ!

0
1796
معرفی موتورولا One Vision با پنل 21:9 و پردازنده سامسونگ!

همانطور که پیش‌بینی می‌شد موتورولا One Vision بالاخره شب گذشته به صورت رسمی رونمایی شد؛ One Vision‌ که اطلاعاتی از آن چند روز پیش به بیرون درز پیدا کرده بود همانطور که پیش‌بینی می‌شد طراحی متفاوتی نسبت به گوشی‌های قبلی این برند داشته و برخی نکات جذاب در آن به چشم می‌خورد. این گوشی که در تصمیمی عجیب ظاهرا به بازار ایالات متحده عرضه نمی‌شود دارای یک صفحه‌نمایش 6.3 اینچی LCD با نسبت 21:9 که کشیده‌ترین نسبت طول به عرض در صفحه‌نمایش‌های امروزی بوده و پیش از این در اکسپریا 10 و 10 پلاس و XPERIA XA3 شرکت سونی به کار گرفته شده بود. این صفحه‌نمایش با وضوح فول اچ‌دی پلاس یا 1080×2520 پیکسلی، دارای شارپ‌ترین تراکم‌ پیکسلی موجود نیست اما همچنان در این ابعاد و اندازه، فشردگی مورد قبولی را ارائه می‌کند. مهم‌ترین ویژگی قابل ذکر در مورد این صفحه‌نمایش به حاشیه‌های باریک در هر چهار سمت آن تعلق دارد که با ناچ پانچی درون پنل در کناره سمت چپ صفحه‌نمایش محقق شده است تا پیش از این دیگر موتورولا One‌ها، دارای ناچی به سبک آیفون X بودند.

معرفی موتورولا One Vision با پنل 21:9 و پردازنده سامسونگ!

 

در بخش پشتی این گوشی دو دوربین به چشم می‌خورد که البته در حقیقت تنها یکی از آن‌ها قادر به عکاسی‌ست و دیگری صرفا برای تعیین عمق میدان به کار گرفته می‌شود. دوربین اصلی این مدل یک نمونه 48 مگاپیکسلی ساخت سونی‌ست که با ترکیب پیکسل‌های جانبی یا QuadPixel به گفته موتورولا، قادر به ایجاد پیکسل‌های بزرگی با ابعاد 1.6 میکرون در وضوح 12 مگاپیکسل بوده که به بهبود عکاسی در محیط‌های با نور کم کمک می‌کند. این دوربین دارای لرزه‌گیر اپتیکال دست بوده و به بسیاری از ترفندهای معمول دوربین‌های اندرویدی از جمله Night Mode و موارد مرتبط با هوش‌ مصنوعی مجهز است. در کنار این دوربین یک واحد 5 مگاپیکسلی تعیین عمق نیز وجود دارد. دوربین سلفی موتورولا One Vision بیست و پنج مگاپیکسلی‌ست که در محیط‌های با نور مناسب با حداکثر وضوح عکاسی می‌کند اما در نور کم با پایین آوردن وضوح، به نورگیری بهتر در آن کمک می‌شود.

معرفی موتورولا One Vision با پنل 21:9 و پردازنده سامسونگ!

عجیب‌ترین نکته در مورد موتورولا One Vision‌ به بخش پردازشی دستگاه تعلق که همانطور که پیش از این نیز مشخص شده بود پروسسور 10 نانومتری رده میانی شرکت سامسونگ یعنی Exynos 9609 است که می‌توان آن را همان Exynos 9610 نامید که سامسونگ سال گذشته با لیتوگرافی 10 نانومتری با هسته ARM A73 و 4 هسته ARM A53 معرفی نمود. این اتفاق از آن جهت جالب توجه به نظر می‌رسد که تا به امروز، پردازنده‌های موبایلی سامسونگ به جز چند مدل معدود کمپانی میزو در اختیار هیچ شرکت موبایلی دیگر قرار نگرفته‌ است. رم دستگاه 4 گیگابایتی بوده و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد. ظرفیت باتری موتورولا One Vision برابر با 3,500 میلی آمپر ساعت است و همانطور که از One عنوان آن می‌توان حدس زد، این گوشی در سری اندروید وان گوگل قرار داشته و ظاهرا تا 3 سال آپدیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی را دریافت می‌کند.

معرفی موتورولا One Vision با پنل 21:9 و پردازنده سامسونگ!

وان ویژن از روز گذشته در برزیل با قیمت 299 یورو در دستری قرار گرفته و پس از آن در مکزیک و دیگر کشورهای آمریکای لاتین و پس از آن در طی ماه‌های آینده در اروپا عرضه می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ