تازه‌های IFA 2015 : هواوی Mate S

0
1827
ارائه هواوی Mate S در IFA 2015

در جریان نمایشگاه IFA 2015 در برلین شرکت‌های مختلف به ارائه محصولات تازه خود پرداخته‌اند. یکی از این برندها شرکت هواوی است که روز گذشته از مدل جدید Mate S پرده برداشت. این گوشی جدید که به نوعی ادامه‌ای بر مدل Mate 7 به حساب می‌آید اندکی کوچک‌تر شده و امکانات تازه‌ای به آن افزوده شده است. Mate S یک فبلت 5.5 اینچی است.

هواوی Mate S که همانند دیگر پرچمداران جدید هواوی پیشوند Ascend را از ابتدای نام خود حذف کرده است یک گوشی تمام فلزی با ظاهری تغییر یافته است. قسمت پشتی این مدل انحنای اندکی را تجربه کرده که در دست‌گیری آن را بسیار تسهیل می‌کند. ضخامت گوشی نیز در مقایسه با Mate 7 نزدیک به 0.7 میلیمتر کاهش یافته و به تنها 7.2 میلیمتر رسیده است.

ارائه هواوی Mate S در IFA 2015

اولین نکته مهم تغییر یافته در این میان به جز شکل ظاهری و طراحی هواوی Mate S بی‌شک به سایز صفحه‌نمایش تعلق دارد. صفحه‌نمایش دستگاه از 6 اینچ سال گذشته به 5.5 اینچ کاهش یافته و در این میان با ثابت ماندن وضوح فول اچ‌دی نه‌تنها فشردگی از 368 پیکسل در هر اینچ به حوالی 401ppi رسیده است بلکه سایز کلی دستگاه نیز بهبود یافته و اینک افراد با دست‌های کوچک‌تر نیز امکان در دست‌گیری این مدل را خواهند داشت. فناوری ساخت این صفحه‌نمایش اینک به AMOLED تغییر پیدا کرده و شیشه محافظ آن نیز از نوع نسبتا خمیده Gorilla Glass 4 است که به آن عنوان 2.5D اطلاق می‌شود.

ارائه هواوی Mate S در IFA 2015

یک نکته بسیار جذاب در مورد این صفحه‌نمایش افزوده شدن قابلیت ForceTouch به این پنل است که امکان تشخیص میزان فشار وارده به صفحه‌نمایش توسط دست را خواهد داشت و بدین‌ترتیب کاربری‌های تازه‌ای همچون امکان زوم در تصویر با فشردن انگشت روی نقطه مورد نظر فراهم می‌شود. قابلیت Knuckle که در P8 معرفی شد نیز در Mate S ارتقا یافته و به نسخه 2 رسیده است.

ارائه هواوی Mate S در IFA 2015

ارائه هواوی Mate S در IFA 2015

دوربین اصلی گوشی 13 مگاپیکسلی با لرزه‌گیر اپتیکال و دیافراگم f/2.0 است که همچون P8 از طیف رنگی RGBW پشتیبانی می‌کند که اضافه شدن زیر پیکسل سفید روی کاغذ عملکرد بهتری را برای این دوربین‌ درمحیط‌های با نور کم فراهم می‌کند. دوربین جلوی گوشی نیز 8 مگاپیکسلی است.

در بخش پردازش هواوی Mate S از چیپ‌ست Kirin 935 به عنوان نسخه بهبود یافته 930 استفاده شده که در آن چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی A53 برای انجام کارهای سنگین و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی A53 برای کارهای سبک در نظر گرفته شده‌اند. حافظه رم 3 گیگابایت است و حافظه داخلی نیز در سه ورزن 16/64/128 گیگابایتی ارائه می‌شود که البته در حال حاضر هنوز نسخه 128 گیگابایتی در دسترس قرار ندارد. اسلات حافظه همانند P8‌ جایگاه مشترکی با سیم‌کارت دوم اشغال کرده و به همین علت نمی‌توان همزمان هردوی این قابلیت را با هم داشت.

ارائه هواوی Mate S در IFA 2015

باتری دستگاه درون بدنه جایگذاری شده و ظرفیت آن 4100mAh حاضر در Mate 7 به یکباره به تنها 2700mAh کاهش پیدا کرده است.

این گوشی قرار است با نسخه 5.1.1 اندروید لالی‌پاپ و با قیمت پایه 649 یورو برای مدل معمولی و 699 یورو برای نسخه Premium تا پایان همین ماه در بازارهای جهانی توزیع شود.

منبع

ارسال یک پاسخ