معرفی پروژکتور 4K ال‌جی با پشتیبانی از HDR

0
1874
معرفی پروژکتور 4K ال‌جی با پشتیبانی از HDR

با اینکه داشتن یک تلویزیون بزرگ و با کیفیت مثل یک پنل OLED ایده‌آل‌ترین حالت ممکن برای تماشای محتوای تصویری در خانه به حساب می‌آید اما جدا از تلویزیون کمتر شخصی پیشنهاد هیجان‌انگیز تماشای ویدئو با یک پروژکتور 4K با کیفیت را رد می‌کند. چرا که یک پروژکتور جای کمتر از یک تلویزیون اشغال می‌کند و علاوه بر آن با یک نمونه با کیفیت در این زمینه می‌توان به تصویری کاملا بزرگ‌تر از یک تلویزیون دست پیدا کرد. البته این همه ماجرا نیست چرا که اغلب پروژکتورهای فعلی بازار (حداقل در سطح قیمتی معقول و قابل تهیه برای همگان) محدودیت‌های بزرگی مثل نیاز به تازیک کردن اتاق و گرم کردن لامپ تصویر روبرو هستند.

معرفی پروژکتور 4K ال‌جی با پشتیبانی از HDR

اگر به این مقوله با وجود محدودیت‌های آن علاقه دارید شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که شرکت ال‌جی در فاصله چند روز مانده به افتتاح نمایشگاه CES 2018 در لاس‌وگاس آمریکا از یک پروژکتور 4K جدید رونمایی کرده که از فناوری تصویر HDR پشتیبانی کرده و می‌تواند تصویری به بزرگی 150 اینچ را در اتاق شما ایجاد کند؛ این تصویر به اندازه‌ای بزرگ است که می‌‌تواند کل دیوار شما را بپوشاند و تجربه مولتی‌مدیایی بی‌نظیری را در خانه فراهم کند. مبحث پروژکتور 4K البته چیز تازه‌ای به حساب نمی‌آید و شرکت‌های دیگری نیز به جز LG پیش از این نمونه‌هائی را در این زمینه به بازار عرضه کرده‌اند اما حداقل طبق ادعای LG این مدل از نظر کیفیت در جایگاه بالائی قرار داشته و علاوه بر این ظاهرا قیمت آن نیز خیلی بالا نحواهد بود.

معرفی پروژکتور 4K ال‌جی با پشتیبانی از HDR

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تصویر واقعی این پروژکتور باید تا آغاز نمایشگاه CES، جائی‌که ال‌جی قرار است این مدل را به معرض نمایش عموم بگذارد منتظر ماند. این پروژکتور از رابط کاربری هوشمند و سیستم‌عامل webOS 3.5 برخوردار است که آن را در ردیف تلویزیون‌های هوشمند LG قرار می‌دهد.

معرفی پروژکتور 4K ال‌جی با پشتیبانی از HDR

در زمینه‌های گزینه‌های اتصال هم طبق انتظار می‌توان از USB، پورت HDMI‌ و اتصال LAN سخن گفت. قیمت این پروژکتور هنوز مشخص نشده است. ال‌جی همین چند روز پیش نیز تلویزیون اولد 88 اینچی با وضوح 8K را معرفی کرده بود.

منبع

ارسال یک پاسخ