شائومی هم چیپ‌ست‌‌ساز شد: با Pinecone آشنا شوید

0
1848
شائومی هم چیپ‌ست‌‌ساز شد: با Pinecone آشنا شوید

وسوسه ساخت چیپ‌ست‌های اختصاصی برای گوشی‌های موبایل پس از اپل، سامسونگ و هواوی اینک به سراغ شائومی نیز آمده است. این شرکت ظاهرا قرار است به زودی پروسسور اختصاصی خود را به نام Pinecone به بازار عرضه کند. این البته اولین تجربه شائومی در این زمینه نیست و دو سال پیش در قالب مدلی به نام Redmi 2A، این برند شانس خود را در ارائه یک چیپ‌ست اختصاصی به نام Leadcore امتحان کرده بود. شرکت Leadcore و شائومی پیش از این شرکتی را با همکاری یکدیگر و سهم 51 درصدی شائومی و 49  درصدی Leadcore تأسیس کرده‌اند که این ظاهرا به ثمر نشسته است. چیپ‌ست تولیدی این دو شرکت ظاهرا قرار است Pinecone نام داشته باشد و از هم‌اینک صفحه آن در شبکه اجتماعی Weibo نیز ثبت شده است.

شائومی هم چیپ‌ست‌‌ساز شد: با Pinecone آشنا شوید

طبق شایعات منتشر شده Pinecone قرار است برای اولین بار و در نسخه اول با 8 هسته ARM A53 به بازار عرضه شود و در نسخه دوم نیز 4 هسته A73 را همراه با 4 هسته A53 به کار بگیرد. از نوع گرافیک حاضر در این مجموعه هنوز خبری منتشر نشده و مشخص نیست که از بین دو گزینه گرافیک‌های Mali و Adreno کدام در این چیپ‌ست‌ها حضور دارند. نکته جالب اینکه برپایه شایعات، ظاهرا فناوری ساخت Pinecone 2 به عنوان عضو پیشرفته‌تر این خانواده از نوع بسیار مدرن 10 نانومتری است.

شائومی هم چیپ‌ست‌‌ساز شد: با Pinecone آشنا شوید

 

خبرهای تایید نشده از شائومی Mi 5c به عنوان اولین گوشی دریافت‌کننده پروسسور پاین‌کور یاد شده که با وجود آنکه پیش از این به حضور Snapdragon 625 در این مدل اشاره شده بود اما ظاهرا امکان ارائه این گوشی با پروسسور پاین‌کور در چین و اسنپ‌دراگون 625 در خارج از این کشور وجود دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ