با HP ZBook x2 قوی‌ترین کامپیوتر جداشدنی دنیا آشنا شوید

0
2341
با HP ZBook x2 قوی‌ترین کامپیوتر جداشدنی دنیا آشنا شوید

چند روز پیش شرکت مایکروسافت از لپ‌تاپ قدرتمند سرفیس بوک 2 رونمایی کرد که برخی آن را قوی‌ترین کامپیوتر قابل اشاره در این سطح می‌دانند؛ شرکت HP اما با این نظر موفق نیست و به همین علت HP ZBook x2 را به‌عنوان «قوی‌ترین و اولین کامپیوتر ورک‌استیشن جدا شدنی جهان» معرفی کرده است. به گفته شرکت سازنده، HP ZBook x2 برای رفع نیازهای مرتبط با کارایی و جابجایی هنرمندان، طراحان و تصویرگران حرفه‌ای دیجیتال طراحی شده که نیاز به حداکثر توانایی‌ نرم‌افزارهای بسته Adobe Creative Cloud و دیگر برنامه‌‌های هم‌سطح دارند.

با HP ZBook x2 قوی‌ترین کامپیوتر جداشدنی دنیا آشنا شوید

نکته جالب و تعیین‌‌کننده در مورد HP ZBook x2 به طراحتی متفاوت آن در مقایسه با دیگر نمونه‌های هم‌سطح تعلق دارد؛ در این کامپیوتر برخلاف سایرین، توان اصلی پردازشی و گرافیکی در پایه کیبوردی قرار ندارد و کیبورد بلوتوث دستگاه تنها همان کیبورد است و تقریبا همه چیز درون خود بدنه اصلی قرار دارد که جدا شدن صفحه‌کلید نیز منجر به کاهش توان آن نمی‌شود. صفحه‌نمایش دستگاه یک نمونه 14 اینچی با وضوح 4K است که به صورت مولتی‌تاچ طراخی شده و به صورت دلخواه می‌توان از نمایشگر DreamColor شرکت HP با 100 درصد کالیبره شدن در پلت رنگ Adobe RGB در آن بهره برد. روی این نمایشگر برای استفاده در حالت تبلتی یک قلم مخصوص ارائه می‌شود که بدون باتری بوده و از فناوری Wacom EMR در آن استفاده شده است. این قلم که 4,096 سطح فشار مختلف را تشخیص داده و سطوح متفاوت خمیدگی روی سطح نیز در آن پشتیبانی می‌شود به یک پاک‌کن اختصاصی نیز مجهز است.

با HP ZBook x2 قوی‌ترین کامپیوتر جداشدنی دنیا آشنا شوید

پروسسور HP ZBook x2 می‌تواند حداکثر تا Core i7های نسل هشتم اینتل ارتقاء پیدا کند و گرافیک آن نیز طبق انتظار باتوجه به کلاس دستگاه از سری Quadro انویدیا و به صورت مشخص Nvidia Quadro M620 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 است. حافظه داخلی تا 2 ترابایت از نوع SSD قابل افزایش است و حافظه رم را نیز می‌توان تا 32 گیگابایت ارتقاء داد. این دیوایس می‌‌تواند در چهار حالت مختلف شامل حالت لپ‌تاپی (با اتصال کیبورد)، حالت جدا شده (بدون اتصال فیزیکی کیبورد همراه با قلم اما همچنان با امکان استفده از میانبرهای کیبوردی)، حالت داک (با امکان اتصال به دو نمایشگر 4K دیگر یا 5 نمایشگر در مجموع) و در نهایت حالت تبلتی (کاملا جدا از کیبورد) مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه بدون کیبورد حداقل 1.65 کیلوگرم و در هنگام اتصال کیبورد حداقل 2.17 کیلوگرم وزن دارد که برای یک دیوایس 14 اینچی با مشخصاتی که در بالا به آنها اشاره شد وزن مناسبی به حساب می‌آید. بدنه دستگاه نیز همچنان دارای استاندارد نظامی MIL-STD-810G بوده و در نتیجه در مقابل صدمات فیزیکی مقاومت بالایی را از خود نشان خواهد داد.

با HP ZBook x2 قوی‌ترین کامپیوتر جداشدنی دنیا آشنا شوید

HP ZBook x2 قرار است از ماه دسامبر به بازار عرضه شود و با اینکه حداقل قیمت آن برای پروسسور Core i7 نسل هفتم، 1,750 دلار تعیین شده است اما هنوز HP در مورد حداکثر قیمت دستگاه با تمامی گزینه‌های جذاب آن صحبتی به میان نیاورده است.

منبع

ارسال یک پاسخ