معرفی ISOCELL Slim GH1 سنسور 43 مگاپیکسلی 0.7 میکرونی سامسونگ

0
1368

شرکت سامسونگ به عنوان یکی از نقش‌آفرینان اصلی رده دوربین‌های موبایلی که چندی پیش با معرفی سنسور 64 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GW1 خبر ساز شد و روز گذشته نیز سنسور 108 مگاپیکسلی آن در شیائومی Mi Mix Alpha توجه همگان را به خود جلب نمود، روز گذشته از سنسور 43 مگاپیکسلی جدیدی به نام ISOCELL Slim GH1 رونمایی کرد که از ابعاد پیکسل بسیار کوچکی برخوردار است؛ ابعاد پیکسل‌های این سنسور تنها 0.7 میکرون است که با ترکیب چهار پیکسل در کنار هم و ساخت پیکسل‌های بزرگ‌تر 1.4 میکرونی، عملکرد بهتری را در نور کم از خود نشان می‌دهد. وضوح پیش‌فرض این سنسور بدین‌ترتیب به یک چهارم یعنی 10.9 مگاپیکسل کاهش پیدا می‌کند. هدف از ساخت ISOCELL Slim GH1 استفاده در دیوایس‌های باریک‌تر با پنل‌های تمام‌صفحه بدون کاهش کیفیت عنوان شده است.

معرفی ISOCELL Slim GH1 سنسور 43 مگاپیکسلی 0.7 میکرونی سامسونگ

دیگر فناوری جالب‌توجه در این سنسور فابلیت جداسازی یا ایزوله کردن پیکسل‌ها از یکدیگر است که به گفته شرکت سازنده از اتلاف نور جلوگیری کرده و رنگ‌های زنده و شارپی ایجاد می‌کند. لرزه‌گیر الکترونیکی، اتوفوکوس تشخیص فاز (که شرکت سازنده از آن با عنوان Super PD یاد می‌کند) و HDR آنی و در لحظه دیگر قابلیت‌های این ISOCELL Slim GH1 را تشکیل می‌دهند. این سنسور در زمینه برداشت ویدئو نیز راضی‌کننده ظاهر می‌شود جایی‌که امکان برداشت ویدئوی 4K با 60 فریم در ثانیه توسط آن فراهم شده است.

معرفی ISOCELL Slim GH1 سنسور 43 مگاپیکسلی 0.7 میکرونی سامسونگ

سنسور جدید سامسونگ به گفته شرکت سازنده تا پایان سال جاری میلادی وارد مرحله تولید انبوه می‌شود و شاید از ابتدای سال آینده از آن در گوشی‌های رده میانی سامسونگ به خصوص سری A استفاده شود. با توجه به سایز کوچک این سنسور امکان استفاده از آن در دوربین‌های سلفی گوشی‌های پرچمدار نیز دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

منبع

ارسال یک پاسخ