معرفی Lenovo S5 Pro و K5 Pro و ساعت هوشمند لنوو

0
2311
معرفی Lenovo S5 Pro و K5 Pro و ساعت هوشمند لنوو

شرکت لنوو روز گذشته از دو گوشی جدید S Pro و K5 Pro، یک ساعت ترکیبی هوشمند به نام Lenovo Watch S و یک ساعت مخصوص کودکان به نام Watch C رونمائی کرد. S5 Pro و K5 Pro مشخصاتی نزدیک به هم داشته و هر دو در رده میانی با قیمت مناسب هستند. این دو گوشی به صورت کامل روی تصویربرداری متمرکز هستند و هر دو دارای دو دوربین در پشت هستند، مشخصات این دوربین‌ها البته با هم متفاوت است. Lenovo K5 Pro با وجودی‌که از لحاظ نام‌گذاری به Lenovo K5 که چندی پیش معرفی شد شباهت دارد اما در عمل تفاوت‌های زیادی بین آنها دیده می‌شود. و تقریبا همه چیز در K5 Pro نسبت به گذشته با ارتقاء روبرو شده است.

معرفی Lenovo S5 Pro و K5 Pro و ساعت هوشمند لنوو

Lenovo S5 Pro دارای یک بدنه یک‌دست فلزی با پوششی سندلاست شده است که در خود یک صفحه‌نمایش 6.2 اینچی LCD دارای ناچ با وضوح فول اچ‌دی پلاس را جای داده است. در ناچ بالای صفحه، علاوه بر دوربین 20 مگاپیکسلی دارای سنسور سونی، یک مجموعه اسکن سه‌بعدی چهره با فناوری اینفرارد جای دارد که از این لحاظ به تجربه آیفون X نزدیک است. این مجموعه با وجود آنکه طبیعتا برای بازگشائی قفل صفحه‌‌نمایش از طریق شناسائی چهره به‌کار می‌رود، ظاهرا در ارتقاء کیفیت دوربین سلفی نیز بی‌تأثیر نیست.  سنسور سونی این دوربین از نوع IMX476 با پیکسل‌های 1 میکرونی و پشتیبانی از فناوری pixel binning برای ترکیب چهار پیکسل در یکدیگر و بهبود عملکرد در محیط‌های با نور کمتر است. البته لنز f/2.2 این دوربین چندان برای دریافت نور بیشتر در محیط‌های کم‌نور بهینه‌سازی نشده است.

معرفی Lenovo S5 Pro و K5 Pro و ساعت هوشمند لنوو

در بخش پشتی گوشی نیز باز به سبک اپل از همان دو لنز دوربین با چینش عمودی در کناره سمت چپ استافده شده که شامل یک دوربین اصلی 12 مگایپگسلی با سایز سنسور 1.25 میکرونی و دیافراگم لنز f/1.8 و یک دوربین 20 مگاپیکسلی دیگر با لنز f/2.6 تله فتو می‌شود که دو برابر زوم ارائه می‌کند. حداکثر وضوح فیلم‌برداری دوربین اصلی این مجموعه 4K با 30 فریم در ثانیه است اما دوربین جلو تنها از وضوح 1080/30p پشتیبانی می‌کند. فلش LED در زیر دوربین‌های این بخش قرار دارد و سنسور اثر انگشت نیز به موازات آنها در بخش پشتی دیده می‌شود.

پردازش در Lenovo S5 Pro با پروسسور Snapdragon 636 با فناوری ساخت 14 نانومتری انجام می‌شود و 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد. S5 پرو یک گوشی دو سیم‌کارته است که البته باید بین سیم‌کارت دوم و کارت حافظه تنها یکی را انتخاب کرد. ظرفیت باتری دستگاه 3,500mAh است و شارژر سریع ارائه شده برای آن نیز از طریق پورت USB-C دستگاه عمل می‌کند.

معرفی Lenovo S5 Pro و K5 Pro و ساعت هوشمند لنوو

Lenovo S5 Pro از طریق سایت چینی لنوو قابل سفارش است و حضور آن در بازار نیز 23 اکتبر (1 آبان) موکول شده است. قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی در نسخه 6GB/64GB برابر با تنها 1,300 یوان (188 دلار آمریکا) است و قیمت نسخه 6GB/128GB ظاهرا هنوز مشخص نشده است.

S5 pro اما تنها گوشی معرفی شده لنوو در این نوبت نبود و همراه آن مدل K5 Pro نیز در دسترس قرار گرفته است که می‌توان آن را نسخه ساده‌شده‌تری از S5 پرو دانست. صفحه‌نمایش این گوشی 6 اینچی فول اچ‌دی پلاس، بدون ناچ است اما پردازش در آن همچنان یا Snapdragon 636 انجام شده و 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

معرفی Lenovo S5 Pro و K5 Pro و ساعت هوشمند لنوو

بالای صفحه‌نمایش دو دوربین 16 و 5 مگاپیکسلی وجود دارد اما این بار از سیستم اینفرارد سه‌بعدی در این قسمت خبری نیست. دوربین‌های پشت گوشی نیز همچنان 16 و 5 مگاپیکسلی هستند جائی‌که دوربین اصلی به لنزی با گشودی f/2.0 مجهز بوده و سیستم ترکیب فریم‌های تصویر برای کاهش نویز در آن تعبیه شده است.

معرفی Lenovo S5 Pro و K5 Pro و ساعت هوشمند لنوو

در K5 Pro نیز مثل همتای آن از اسپیکرهای استریوی جانبی دوگانه استفاده شده که به آمپی‌فایر SmartPA از NXP با پشتیبانی از Dirac مجهز است. پورت USB-C و جک هدست نیز همچنان سرجای خود قار دارند. باتری این گوشی پرقدرت‌تر از S5 پرو است و از Quick Charge 3.0 با توان 18 واتی پشتیبانی می‌کند.

معرفی Lenovo S5 Pro و K5 Pro و ساعت هوشمند لنوو

این گوشی از 25 اکتبر (3 آبان) به بازار عرضه می شود و قیمت آن برای نسخه پایه 4GB/64GB برابر با 1,000 یوان (144 دلار) بوده و دو مدل پیشرفته‌تر 6GB/64GB و 6GB/128GB آن نیز به ترتیب 1,100 یوان (159 دلار) و 1,300 یوان (188 دلار) قیمت دارند.

لنوو به‌جز دو گوشی S5 Pro و K5 Pro از یک ساعت جدید به نام Lenovo Watch S نیز رونمائی کرد که یک ساعت هوشمند ترکیبی‌ست که از 30 اکتبر (8 آبان) با قیمت 240 یوان (35 دلار) به بازار عرضه می‌شود. این ساعت در برابر فشار تا 5 اتمسفر مقاوم است و بنابراین به سادگی در آب به عمق 50 متر نیز دوام می‌آورد. این ساعت علاوه بر ورزش، اطلاعات خواب شما را نیز دنبال می‌کند.

معرفی Lenovo S5 Pro و K5 Pro و ساعت هوشمند لنوو

Lenovo Watch C دیگر ساعت معرفی شده لنوو در این نوبت است که برای کودکان طراحی شده و دارای یک صفحه‌نمایش 1.3 اینچی OLED و درجه مقاومت IPX7 است و با حضور GPS، والدین را از موقعیت کودکان آگاه می‌کند. دکمه SOS نیز برای مواقع اضطراری روی این ساعت در نظر گرفته شده است. Watch C با قیمت 400 یوان (58 دلار) به فروش می‌رسد.

معرفی Lenovo S5 Pro و K5 Pro و ساعت هوشمند لنوو

منبع

ارسال یک پاسخ