OnePlus X هم آمد. کوچک، قوی،‌ ارزان، خاص

0
3089
معرفی گوشی وان پلاس x

هنوز مدت بسیاری کوتاهی از ارائه جدیدترین پرچمدار شرکت وان‌پلاس موسوم به OnePlus 2 نگذشته است که این شرکت همانند برندهای اصلی بازار موبایل همچون سامسونگ، LG و HTC برای دومین بار در سال جاری مدل دیگری را به بازار عرضه کرد. مدل جدید این شرکت OnePlus X نام دارد و با وجود مشخصات پایین‌تر نسبت به OnePlus 2، قیمت مناسب‌تری دارد.

OnePlus X با دارا بودن صفحه‌نمایش 5 اینچی کوچک‌ترین عضو خانواده سه نفره گوشی‌های OnePlus به حساب می‌آید این صفحه‌نمایش البته هنوز فول اچ‌دی یا 1920×1080 پیکسلی است اما فناوری ساخت آن به AMOLED تغییر کرده و بدین ترتیب کیفیت رنگ و کنتراست بالاتری را ارائه می‌دهد. مشخصات پردازشی گوشی اما در سطح پرچمداران سال 2015 نیست و می‌توان آن را با گوشی سال گذشته مقایسه کرد. در ساختار این مدل از چیپ‌ست پردازشی Qualcomm Snapdragon 801 حاوی 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی 32 بیتی استفاده شده و وظیفه پردازش گرافیکی نیز برعهده قطعه Adreno 330 است. حافظه داخلی گوشی 16 گیگابایت بوده و 3 گیگابایت رم دارد. OnePlus X به دلیل در نظر گرفته شدن تنها یک جایگاه برای کارت حافظه یا سیم‌کارت دوم تنها یکی از این موارد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

معرفی گوشی وان پلاس x

در بخش دوربین‌های دستگاه از دو واحد 13 و 8 مگاپیکسلی استفاده شده و دوربین اصلی نیز حداکثر با وضوح 1080p با 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. دوربین اصلی گوشی از سنسور ISOCELL سامسونگ همراه با لنز F/2.2 بهره می‌برد و دوربین 8 مگاپیکسلی بالای صفحه‌نمایش دارای لنز با گشودگی F/2.4 است.

معرفی گوشی وان پلاس x

یک نکته جالب در مورد OnePlus X به جنس بدنه آن تعلق دارد. این گوشی در دو نسخه مختلف از لحاظ جنس و ساخت،‌ ارائه می‌شود. نسخه معمول OnePlus X دارای شیشه براق در بخش پشتی است و نکته خاصی در آن به چشم نمی‌خورد. ورژن دیگر اما ماجرای متفاوتی داشته و از جنس سرامیک ساخته شده و به گفته شرکت سازنده ساخت هریک از آن 25 روز به طول می‌انجامد . این نسخه کاملا محدود بوده و تعداد زیادی از آن تولید نمی‌شود. در بخش سیستم‌عامل گوشی طبق انتظار از ورژن OxygenOS منطبق بر اندروید 5.1.1 استفاده شده است و مطمئنا شرکت سازنده تا مدت‌ها پشتیبانی نرم‌افزاری این مدل را برعهده خواهد داشت.

OnePlus X - معرفی گوشی وان پلاس x

OnePlus X نسخه معمولی قرار است با قیمت 249 دلار در آمریکا و 199 پوند در انگلستان عرضه شود اما نسخه سرامیکی که در آمریکا عرضه نمی‌شود 269 پوند قیمت خواهد داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ