USB 3.2 معرفی شد؛ انتقال 2GB/s فقط با USB Type-C

0
2252
USB 3.2 معرفی شد؛ انتقال 2GB/s فقط با USB Type-C

استاندارد جدید USB 3.2 امروز به صورت آزمایشی معرفی شد. این استاندارد جدید می‌تواند سرعت انتقال داده روی کاغذ را تا سقف بسیار رویایی 20Gb/s افزایش دهد که این رقم دو برابر سرعتی ست که پرسرعت‌ترین USB فعلی یعنی نسل دوم USB 3.1 قادر به انتقال آن است. استاندارد جدید 3.2 برای USB البته هنوز در مرحله آزمایشی و نظری است و ظاهرا رونمایی رسمی از آن با آماده شدن مشخصات کامل این استاندارد در ماه سپتامبر (اواسط شهریور ماه) صورت می‌پذیرد.

نکته جالب در مورد این استاندارد اجرای آن منحصرا با پورت USB Type-C است و پورت‌های معمول A و B از سیم‌کشی و اتصالات کافی برای انتقال این سرعت در اختیار ندارد. در توضیح این استاندارد جدید آمده است که اگر کابل USB-C شما می‌تواند از سرعت فعلی 10Gb/s نسخه 3.1 پشتیبانی کند بنابراین امکان پشتیبانی از سرعت 20Gb/s استاندارد USB 3.1 نیز برای آن وجود دارد.

USB 3.2 معرفی شد؛ انتقال 2GB/s فقط با USB Type-C

اگر نمی‌دانید پورت USB Type-C چیست و چه تفاوتی بین آن و USB 3.1 یا USB 3.2 وجود دارد اینجا کلید کنید

این استاندارد طبیعتا با نسخه‌های قبلی نیز سازگار است و با اینکه طبیعتا سرعت در هنگام استفاده از آن در فناوری‌های قبلی پایین می‌آید اما مشکلی در سازگاری آن با استانداردهای قبلی وجود ندارد. اگر از همین حالا منتظر مشاهده این تکنولوژی جدید در دنیای واقعی هستید باید بگوییم که حداقل دو سالی باید به انتظار بنشینید چرا که نهایی شدن این فناوری و ساخته شدن دیوایس‌های منطبق با آن احتمالا تا سال 2019 به طول می‌انجامد. در حال حاضر استانداردهای USB 3 از نگاه موسسه USB-IF که مسئول توسعه و پشتیبانی از USB است شامل USB 3.1 نسل 1 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه، USB 3.1 نسل 2 با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه و البته استاندارد جدید USB 3.2 با سرعت 20Gb/s است.

با وجود این ارتقا چشمگیر نیز هنوز استاندارد USB از استانداردهای پرسرعت سیمی دیگر مثل Thundrbolt 3.0‌ اینتل با توان انتقال 40Gb/s سرعت پایین‌تری را ارائه می‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ