مک‌بوک پروی 16 اینچی قدرتمندترین لپ‌تاپ اپل تا به امروز

0
2168
مک‌بوک پروی 16 اینچی قدرتمندترین لپ‌تاپ اپل تا به امروز

اوائل تابستان امسال بود که اپل از MacBook Pro 13 جدید با تاچ‌بار و CPUهای ارتقاء یافته رونمایی کرد و حالا به سراغ رده پیشرفته این خانواده رفته و مک‌بوک پروی 16 اینچی جدیدی را معرفی کرده است. این مک‌بوک پروی 16 جدید پیشرفته‌ترین لپ‌تاپی‌ست که اپل تا به امروز ساخته است و در آن تغییراتی در طراحی و عملکرد نیز دیده می‌شود که از آن جمله باید به بازگشت به طراحی قیچی کی‌بورد و افزودن دکمه اختصاصی Escape اشاره کرد. صفحه‌نمایش دستگاه همانطور که از نام آن مشخص است یک نمونه 16 اینچی با وضوح 1920×3072 پیکسل است که با ارائه فشردگی 226 پیکسل در هر اینچ عنوان رتینا را برای آن به همراه می‌آورد. هر صفحه‌نمایش به‌کار گرفته شده در هریک از نمونه‌های این رده در کارخانه به دقت تنظیم شده و روشنایی 500 نیتی و پشتیبانی کامل از پالت رنگ DCI-P3 در آن تضمین شده است.

مک‌بوک پروی 16 اینچی قدرتمندترین لپ‌تاپ اپل تا به امروز

صفحه‌کلید دستگاه که از آن همچنان با نام Magic Keyboard یاد می‌شود مثل گذشته دارای جابجایی 1 میلی‌متری بوده و به گفته شرکت سازنده در طراحی جدید تجربه تایپ بهتر و آهسته‌تری را ارائه می‌کند. بر بالای این کی‌بورد دکمه Escape فیزیکی در کنار تاچ بار لمسی اضافه شده که تغییر جالب‌توجه‌ای برای کاربران اپل به حساب می‌آید. البته به جز اسکیپ دکمه‌های دیگر هنوز به صورت مجازی درون تاچ‌پار قرار دارند و در سمت دیگر نیز سنسور اثر انگشت Touch ID قرار گرفته است.

مک‌بوک پروی 16 اینچی قدرتمندترین لپ‌تاپ اپل تا به امروز

پردازنده‌های قابل استفاده در این سری از نسل نهم پردازنده‌های اینتل از نوع 6 یا 8 هسته‌ای (بسته با انتخاب کاربر) هستند که در بالاترین حالت امکان به‌کارگیری یک پروسسور 8 هسته‌ای با فرکانس ارتقائ یافته 5 گیگاهرتزی وجود دارد. این سرعت به گفته اپل دو برابر سریع‌ترین سریع‌ترین مک‌بوک‌ پروی 15 اینچی 4 هسته‌ای خواهد بود.

مک‌بوک پروی 16 اینچی جدید همچنین ظاهرا اولین دیوایس بازار با گرافیک 7 نانومتری AMD یعنی AMD Radeon Pro 5300M و 5500M به حساب می‌اید که 4 گیابایت حافظه VRAM جدید را به صورت پیش‌فرض ارائه می‌کنند اما می‌‌توان آن را تا 8 گیگابایت نیز ارتقاء بخشید. پیشرفته‌ترین گرافیک قابل سفارش در این رده در مقایسه با مک‌بوک پروهای قبلی در زمان ادیت ویدئو تا 80 درصد سرعت بیشتری را ارائه می‌کند که این سرعت در هنگام بازی به 60 درصد بیشتر می‌رسد.

مک‌بوک پروی 16 اینچی قدرتمندترین لپ‌تاپ اپل تا به امروز

طراحی فن‌های مک‌بوک پروی 16 اینچی نیز دچار تغییر ظده و حالا هوا تا 28 درصد بهتر در فضای داخلی جریان یافته و پروسه کاهش دمای از سوی هیت‌سینک‌ها تا 35 درصد بهبود یافته است. این مجموعه حالا امکان هندل کردن 12 وات اتلاف حرارتی بیشتر را دارد که برای CPU و GPUهای جدید امری حیاتی به نظر می‌رسد.

مک‌بوک پروی 16 اینچی قدرتمندترین لپ‌تاپ اپل تا به امروز

نسخه پایه مک‌بوک پروی جدید با 16 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD آغاز شده و می‌توان آن را تا 64 گیگابایت رم و 8 ترابایت SSD ارتقا دارد که تنها همین ارتقاء در SSD بیش از 2 هزار دلار هزینه به کاربر تحمیل می‌کند. باتری حاضر در این مدل دارای توان 100Wh است که بالاترین توانی‌ست که تا به امروز در یک مک‌بوک پرو دیده شده است و می‌توان با آن تا 11 ساعت به مرور وب پرداحت. همراه دستگاه یک شارژر 96 واتی همراه با یک کابل 2 متری USB-C به USB-C ارائه شده است.

قیمت نسخه پایه دستگاه 2,399 دلار تعیین شده و با توجه به نوع ارتقا مورد نظر در پردازنده، گرافیک، رم و حافظه داخلی این رم می‌تواند تا 6,099 دلار نیز افزایش پیدا کند.

منبع

ارسال یک پاسخ