اندروید M رسما اندروید 6 مارشمالو (Marshmallow) نامیده شد

0
2866
نامگذاری اندروید 6 با نام marshmallow

نزدیک به سه ماه از معرفی نسل بعدی سیستم‌عامل اندروید در جریان کنفرانس Android I/O می‌گذرد. این نسخه از اندروید که به مانند سال گذشته تنها با یک حرف مشخص می‌شد تا به امروز تنها با نام اندروید M شناخته می‌شود اما گوگل امروز نام اصلی این سیستم‌عامل را فاش کرد. اندروید M به صورت رسمی از سوی گوگل Android 6 Marshmallow نام‌گذاری شد.

اندروید 6 مارشمالو یک نوع شیرینی پف کرده مخصوص (شبیه پاستیل) به شمار رفته در فارسی نیز تقریبا با همین نام شناخته می‌شود. گوگل امروز از عروسک مارشمالو در مقابل مرکز این شرکت در کالیفرنیا رونمایی کرد و عکاسان بسیاری در حال تصویربرداری از این نماد اندروید بعدی هستند. نکته جالب توجه دیگر در مورد این نسخه از اندروید مزین شدن آن با عنوان اندروید 6 است در حالی که پیش از این انتظار آن می‌رفت که این ورژن نیز در خانواده لالی‌پاپ یا اندروید 5 قرار داشته باشد.

اندروید 6 مارشمالو - Android 6 Marshmallow

کاهش استفاده از RAM، پشتیبانی از اثر انگشت به صورت پیش‌فرض، پشتیبانی از USB Type-C و قابلیت استفاده از خروجی USB برای شارژ دیوایس‌های دیگر از جمله برخی قابلیت‌های اندروید 6 مارشمالو هستند. این نسخه از اندروید قرار است از پاییز امسال ابتدا برای دیوایس‌های نکسوسی وارد بازار شود.

منبع

ارسال یک پاسخ