معرفی نسل دوم فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر اوپو

1
2056
معرفی نسل دوم فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر اوپو

بیش از دو سال پیش بود که شرکت اوپو دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش خود را معرفی کرد این دوربین البته در قالب یک محصول واقعی معرفی نشد اما یک سال بعد ZTE Axon 20 5G عنوان اولین گوشی واقعی با سلفی زیر صفحه‌نمایش را به خود اختصاص داد. حالا شرکت اوپو نسل دوم فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر خود را ارائه کرده که نسبت به فناوری دو سال گذشته با پیشرفت چشمگیری همراه شده و حالا ظاهرا برای ارائه به بازار در قالب یک محصول واقعی کاملا آماده است.

اوپو برای ساخت نسل دوم فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر خود با شرکت BOE‌ همکاری کرده که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده صفحه‌نمایش در چین به‌حساب می‌آید. این دو شرکت با همکاری یکدیگر یک ترکیب هندسی جدید برای پیکسل‌ها ابداع کرده‌اند که در آن اندازه هر پیکسل در محوطه لنز دوربین سلفی بسیار کاهش پیدا می‌کند به‌طوری‌که تراکم پیکسلی در این نقطه به 400ppi می‌رسد. اوپو همچنین سیم‌کشی‌های معمول نمایشگر با سیم‌کشی‌های جدید شفاف جایگزین کرده که از این طریق نیز نور بیشتری در اختیار سنسور دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار می‌گیرد.

معرفی نسل دوم فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر اوپو

استاندارد فعلی نمایشگرها در این زمینه یک مدار پیکسلی برای تغذیه دو پیکسلاست که از آن با عنوان مدار 1 در 2 نیز یادمی‌شود؛ در راه‌کار اوپو اما هر مدار تنها یک پیکسل را تغذیه می‌کند که در ترکیب با آن‌چه فناوری جبران الگوریتم دقیق یا precise algorithmic compensation technology نامیده می‌شود، روشنایی کل صفحه‌نمایش باانحراف تنها 2 درصدی کنترل می‌شود. در فناوری جدید جای‌گذاری دوربین سلفی درون صفحه‌نمایش، کیفیت پیکسل‌ها به حدی‌ست که حتی در حضور صفحه‌نمایش کاملا روشن با فونت‌های کوچک (مثلا در هنگام خواندن یک ای‌بوک) نیز محوطه دوربین قابل مشاهده نیست.

معرفی نسل دوم فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر اوپو

در مسیر توسعه این فناوری، انستیتو تحقیقاتی آمریکایی اوپو (US Research Institute) بر الکوریتم‌های هوش مسنوعی تصویربرداری برای اطمینان از کاهش هرچه بیشتر شکسته شدن نور متمرکز بوده و تصاویر مبهم و درخشش بیش از اندازه تصاویر نیز در همین زمینه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

معرفی نسل دوم فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر اوپو

زمان حضور این فناوری در یک دیوایس واقعی هنوز از سوی اوپو اعلام نشده که این موضوع با توجه به معرفی نسل دوم این فناوری در ZTE Axon 30 از یک طرف و احتمال قریب به یقین مشاهده آن در محصولاتی که شیائومی و سامسونگ در طی چند روز آینده معرفی می‌کنند (Mi Mix 4‌ و Galaxy Z Fold3)، تصمیمی عجیب از طرف اوپو به‌عنوان شرکت پیش‌رو در این زمینه به‌نظر می‌رسد.

منبع

یک دیدگاه

  1. واو چقدر جالب! همیشه میگفتند تکنولوژی با سرعت رشد میکنه اما دیگه فکر نمی کردم اینقدر سریع بتونیم به اینجاها برسیم. البته در مورد گوشی های شیائومی بگم این گوشی ها با وجود سرو صدایی که به پا کرده اما این ایراد ازش گرفته میشه که پس از چند سال کیفیت و سرعتش بشدت افت می کنه.

ارسال یک پاسخ