نهائی شدن قرارداد اثر انگشت درون صفحه‌نمایش برای Galaxy A

0
1646
نهائی شدن قرارداد اثر انگشت درون صفحه‌نمایش برای Galaxy A

بعد از سال‌ها تحقیق و تلاش برای جای‌گذاری سنسور اثر انگشت زیر شیشه نمایشگرهای Infinity گوشی‌های سری S، سامسونگ بالاخره ظاهرا به راهی برای حل این موضوع دست یافته و به زودی در پیشرفته‌ترین پرچمدار خود یعنی Galaxy S10 از این فناوری رونمائی خواهد کرد. پیش از آن اما احتمالا اثر انگشت زیر لایه نمایشگر در گوشی‌های سری میانی سامسونگ یعنی Galaxy A ظاهر خواهد شد چرا که خبرهای جدید حاکی از آن است که سامسونگ در پی ارائه یک گوشی پیشرفته رده میانی با notch بالای صفحه و اثر انگشت درون پنل است و حالا طبق ادعای یک منبع خبری، قرار داد ساخت سنسورهای اپتیکال درون صفحه‌نمایش این سری از گوشی‌ها بین سامسونگ و یک شرکت دیگر برای استفاده در سال آینده نهائی شده است.

نهائی شدن قرارداد اثر انگشت درون صفحه‌نمایش برای Galaxy A

نکته پنهان در اینجا به نوع سنسورهای اثر انگشت در نظر گرفته شده برای گوشی‌های Galaxy A و تفاوت آنها با فناوری مورد نظر برای S10 باز می‌گردد؛ جائی‌که سامسونگ برای گلکسی S10 ظاهرا در پی به‌کارگیری سنسور التراسونیک پیشرفته کوالکام است اما در گوشی‌های آینده Galaxy A احتمالا از سنسورهای کم‌سرعت‌تر اپتیکال (که این روزها در برخی گوشی‌های دیگر از جمله میت 20 پرو هواوی نیز به کار گرفته شده‌اند) استفاده می‌شود. تأمین این سنسورها به گفته منابع این خبر برعهده یک شرکت چینی به نام Aegis است. علت غیبت سنسورهای التراسونیک تا به امروز جدا از قیمت بالاتر آنها نسبت به نمونه‌های اپتیکال ریشه در مشکلات تولید انبوه این فناوری دارد که البته این مشکل آخر ظاهرا به تازگی مرتفع شده است.

به‌کارگیری فناوری اثر انگشت درون صفحه‌نمایش برای گوشی‌های رده میانی، به نوعی امکان متحول کردن این سری و ساخت نمونه‌هائی با حداکثر نسبت صفحه‌نمایش به بدنه را فراهم آورده و رقابت در رده میانی را گرم‌تر از همیشه خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که سامسونگ در کدام‌یک از گوشی‌های آینده سری A از این فناوری استفاده می‌کند و نوع ناچ مد نظر سامسونگ در این گوشی‌ها نیز هنوز ناشناخته باقی مانده است. یک نکته جالب دیگر در مورد نسخه ارزان‌قیمت گلکسی S10 است که از جمله مشخصات آن در روزهای جاری به سنسور اثر انگشت جانبی آن اشاره شده است که این در صورتی‌که گوشی‌‌های بعدی Galaxy A‌ دارای اثر انگشت درون صفحه‌نمایش باشند دوگانه جالبی را ایجاد خواهد کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ