نوکیا C2 اسمارت‌فون ارزان‌قیمت با اندروید Go

0
1808
نوکیا C2 اسمارت‌فون ارزان‌قیمت با اندروید Go

سیستم‌عامل اندروید Go که برای ارائه تجربه‌ای روان‌تر از اندروید برای سخت‌افزارهای ضعیف‌تر با حافظه‌های رم پایین طراحی شده است با چندان نچندان گرم و گسترده‌ای از سوی شرکت‌های مختلف روبرو شده و به جز چند نام معدود دیگر شرکت‌های بزرگ، تمایل خاصی به مشارکت در آن نداشته‌اند. شرکت نوکیا یکی از شرکت‌های برجسته در این زمینه است که هر از چندگاهی یک اندروید Go جدید را عرضه می‌کند. این شرکت در اواسط آذرماه گذشته از گوشی تازه‌ای در این کلاس با نام Nokia C1 با صفحه‌نمایش 5.45 اینچی qHD، دو دوربین 5 مگاپیکسلی (که در کنار هریک فلش LED‌ به چشم می‌خورد)، رم 1 و حافظه داخلی 16GB معرفی کرد و امروز نسخه تازه‌تری از این رده را با نام نوکیا C2 به معرض نمایش گذاشته است. نوکیا C2 از ظاهر مدرن‌تری نسبت به C1 برخوردار بوده و برخی امکانات اصلی آن نیز با ارتقا چشمگیری روبرو شده است.

نوکیا C2 اسمارت‌فون ارزان‌قیمت با اندروید Go

صفحه‌نمایش نوکیا C2 یک نمونه 5.7 اینچی اچ‌دی پلاس با نسبت 18:9 است که از با فناوری IPS LCD‌ ساخته شده و بالای آن به سبک مدل قبلی یک دوربین 5 مگاپیکسلی و یک فلش LED‌ دیده می‌شود. در بخش پشتی نیز یک دوربین 5مگاپیکسلی دیگر با فلش LED‌ به چشم می‌خورد.

نوکیا C2 اسمارت‌فون ارزان‌قیمت با اندروید Go

پردازش در Nokia C2‌با چیپ‌ست ناشناخته‌ای به نام Unisoc انجام می‌شود که یک مجموعه چهار هسته‌ای با فرکانس حداکثر 1.4 گیگاهرتز است. رم گوشی 1 گیگابایت بوده و 16 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقاء تا 64 گیگابایت) دارد.

نوکیا C2 اسمارت‌فون ارزان‌قیمت با اندروید Go

ظرفیت باتری این مدل نیز افزایش اندکی را تجربه کرده و از 2,500mAh به 2,800mAh افزایش پیدا کرده اما پروسه شارژ آن هنوز از طریق درگاه microUSB و با یک شارژر 5 واتی انجام می‌پذیرد. رادیوی FM، جک هدست و ارائه د ررنگ‌های مشکی و آبی (Cyan) دیگر نکات قابل ذکر در مورد این گوشی را تشکیل می‌دهند. از قیمت این مدل هنوز خبری منتشر نشده اما با توجه به رده قیمتی بسیار مناسب زیر 60 دلاری مدل C1 شاید در اینجا نیز نباید انتظار قیمتی چندان متفاوت را داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ