نکسوس 6P به راحتی از وسط خم شده و می‌شکند؟

0
2459
خم شدن و شکستن هواوی نکسوس 6p

جنس بدنه گوشی‌های موبایل این روزها به یکی از مهم‌ترین موارد قابل اشاره در زمینه کیفیت ساخت تبدیل شده است مشکلات iPhone 6 Plus سال گذشته و خم شدن آن که به bend gate شهرت یافت را همگی به یاد داریم حالا ظاهرا نوبت به اولین تجربه نکسوس هواوی رسیده که آزمایش سختی را پشت سر بگذارد. طبق ویدئوهای جدیدا منتشر شده نکسوس 6P به راحتی خم می‌شود و می‌شکند.

چند روز پیش ویدئویی از کانال معروف JerryRigEverything منتشر شد که در طی آن خم شدن و شکسته شدن بسیار آسان Nexus 6P بدون وارد کردن فشار فوق‌العاده‌ای بر دستگاه نشان داده شده بود. این فشار به قدر اندک بود که طرفداران و دوست‌داران این گوشی را به واکنش وا داشت و در طی آن JerryRigEverything به کم کردن استحکام دستگاه پس از خرد کردن شیشه گوریلا گلس 4 و سپس خم کردن گوشی متهم شد. امروز JerryRigEverything ویدئوی دیگری منتشر کرده است که در طی آن از یک Nexus 6P کاملا نو و درون جعبه استفاده شده است و بار دیگر گوشی به سادگی تکه کردن یک شکلات در هم می‌شکند.

Jerry در توصیف این اتفاق به سه مشکل در ساخت بدنه نکسوس 6P اشاره می‌کند که نخستین مشکل به فریم میانی آلومینیومی دستگاه تعلق دارد که قرار بود با اتصال به بخش پایینی دستگاه استحکام بالایی را برای آن فراهم بیاورد. این اتصال اما در عمل رخ نداده و این فریم آلومینیومی تنها با نوار باریکی از شیشه و پلاستیک به فریم پایینی متصل شده و بدین‌ترتیب هیچ استحکام خاصی را برای نکسوس به همراه ندارد.

خم شدن و شکستن هواوی نکسوس 6p

مشکل بعدی به دیواره‌های باریک در نظر گرفته شده برای بخش آلومینیومی پشت دستگاه تعلق دارد و در نهایت مشکل سوم که شاید اهمیت آن از سایرین بالاتر باشد به محوطه اطراف دکمه پاور تعلق دارد. این محوطه جایی ست که در درون گوشی باتری و مادربورد به یکدیگر می‌رسند و فضای اندکی در میانه‌ آنها خالی باقی می‌ماند که ضعیف‌ترین نقطه برای خم شدن گوشی را تشکیل می‌‌دهد.

خم شدن و شکستن هواوی نکسوس 6p

ممکن است این اتفاق کاملا تصادفی رخ داده باشد و گوشی در اختیار Jerry یک نمونه دارای مشکل باشد اما تکرار شدن این مشکل در دو ویدئوی متوالی این احتمال را بسیار ضعیف می‌کند. در همین حال در آزمایشی دیگر نکسوس 6P از یک تست فشار سنگین 90 پوندی (نزدیک به 41 کیلوگرمی) با یک خمیدگی بسیار اندک، سربلند بیرون آمده است که ابهام‌ها را در این میان دو چندان می‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ