نیکون Z FC بازگشت به دهه 80 با یک دوربین بدون آینه پیشرفته!

0
2044
نیکون Z FC بازگشت به دهه 80 با یک دوربین بدون آینه پیشرفته!

شرکت نیکون از دوربین جدیدی رونمایی کرده که ظاهری کلاسیک و امکاناتی مدرن را در اختیار کاربران نیمه‌ حرفه‌ای قرار می‌دهد؛ نیکون Z FC به‌‌گفته شرکت سازنده برای زنده کردن مجدد دوربین فیلمی FM2 دهه 80 این کمپانی طراحی شده و نه‌تنها از نمای روبرو بلکه چرخ‌ها و دایال‌های روی آن برای تغییر تنظیماتی مثل سرعت شاتر، میزان نورگیری و عدد ISO نیز این گذشته درخشان را به خاطر می‌آورند.

نیکون Z FC بازگشت به دهه 80 با یک دوربین بدون آینه پیشرفته!

رویکرد طراحی نیکون Z FC مشابه دوربین Nikon DF به‌عنوان یک DSLR ارائه شده در سال 2013 است اما این بار برخلاف DF که از همتایان فیلمی خود بسیار بزرگ‌تر بوده، در زمینه سایز نیز با نمونه‌ای قابل مقایسه با گذشته رورو می‌شویم. نیکون Z FC یک دوربین 20.9 مگاپیکسلی با سنسوری در ابعاد APS-C است که طبیعتا بدون میرورلس بوده و از آینه و منشور در آن خبری نیست. بدین‌ترتیب با دوربینی کاملا کوچک‌تر و ظریف‌تر روبرو می‌شویم.

با گذر ظاهر کلاسیک و قدیمی این دوربین در درون آن با دوربین پیشرفته‌‌ای روبرو می‌شویم که می‌توان آن را با Z50 مقایسه کرد. از جمله نمودهای این موضوع باید به صفحه‌نمایش لمسی با زاویه قابل تغییر، چشمی الکترونیکی OLED، درگاه USB-C برای شارژ باتری و اتصال وایرلس SnapBridge اشاره کرد. این دوربین حتی امکان کارکرد به‌عنوان وب‌کم را نیز ارائه می‌کند. در بخش بالایی این دوربین نیز یک صفحه‌نمایش LCD کوچک برای مشاهده تنظیمات دیافراگم در نظر گرفته شده است.

نیکون Z FC بازگشت به دهه 80 با یک دوربین بدون آینه پیشرفته!

محدوده عادی ISO در این دوربین مابین 100 تا 51,200 است و یک سیستم اتوفوکوس ترکیبی با 209 نقطه نیز برای آن در نظر گرفته شده که 87 درصد از کادر را اشغال می‌کند. ویدئو طبیعتا نقطه تمرکز اصلی این دوربین نیست اما این به معنای فراموش شده آن نیز نبوده و با این دوربین هنوز می‌توان تا وضوح 4K با 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کرد.

نیکون Z FC طبیعتا از رینگ Z-mount برخوردار بوده و می‌توان همه لنزهایی که برای دوربین‌های فول فریم این کمپانی و مدل‌هایی مثل Z6 و Z7 ساخته شده‌اند را روی این دوربین (البته طبیعتا با یک ضریب برش) نیز استفاده کرد.

نیکون Z FC بازگشت به دهه 80 با یک دوربین بدون آینه پیشرفته!

Z FC جدید نیکون برای بدنه تنها 959.95 دلار قیمت‌گذاری شده و در صورتی که آن را با لنز 50-16 میلی‌متری سفارش دهید باید 1,099.95 دلار هزینه کنید. در نهایت این دوربین با یک لنز 28 میلی‌متری (معادل 42 میلی‌‌متری) نیز ارائه می‌شود که 1,199.95 دلار قیمت دارد. این دوربین در شش رنگ دیگر نیز ارائه می‌شود که تنها از طریق سایت خود نیکون در دسترس قرار دارند.

منبع

ارسال یک پاسخ