پایان مشکلات سامسونگ Galaxy Fold – به‌زودی در بازار

0
1409
پایان مشکلات سامسونگ Galaxy Fold – به‌زودی در بازار

اوائل اسفندماه سال گذشته بود که سامسونگ همزمان با معرفی خانواده S10 شامل گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس و گلکسی S10e همراه با گلکسی S10 5G از یک گوشی تاشوی جدید به نام گلکسی Fold رونمایی کرد که به یک صفحه‌نمایش 4.6 اینچی در بخش خارجی و یک صفحه‌نمایش 7.3 اینچی در داخل مجهز بود و به کمک لولای مرکزی خود از یک اسمارت‌فون نه‌چندان کوچک اما باریک و کشیده به یک تبلت در داخل بدل می‌شد. این گوشی اواخر فروردین‌ماه و قبل از ارائه عمومی در اختیار خبرنگاران و و رسانه‌های معتبر جهت بررسی قرار گرفت اما تقریبا بلافاصله گزارش‌هائی از خرابی Galaxy Fold در قسمت صفحه‌نمایش داخلی از مدیاهای مختلف منتشر شد؛ امری که در نهایت واکنش سامسونگ به گزارش‌های خرابی گلکسی فولد را در پی داشت و به جمع‌آوری گوشی و موکول ساختن ارائه آن به بازار به آینده نامعلوم منجر شد.

پایان مشکلات سامسونگ Galaxy Fold – به‌زودی در بازار

پس از این ماجراها، حالا سامسونگ ظاهرا با حل مشکلات Galaxy Fold آن را آماده ارائه بازار کرده است؛ طبق یک گزارش جدید به نقل از Blommberg، طراحی مجدد گلکسی فولد در سامسونگ به اتمام رسیده و افراد آگاه درون این کمپانی تأیید کرده‌اند که قسمت‌های مشکل‌آفرین این گوشی یعنی پوشش محافظ روی صفحه‌نمایش و لولای آن حالا با تغییر طراحی روبرو شده‌اند.

بزرگ‌ترین مشکل در Galaxy Fold که انتقادهای فراوانی را از طراحی این مدل در پی داشت لایه شفاف روی صفحه‌نمایش بود که بسیاری از افرادی که این گوشی را برای بررسی در اختیار داشتند آن را یک لایه محافظ عادی برای جلوگیری از خراشیدگی صفحه‌نمایش تلقی کرده و اقدام به برداشتن آن نمودند. این لایه البته نقش بسیاری مهمی در کارکرد گوشی داشته و کنار زدن آن به نتیجه‌ای جز از کار افتادن صفحه‌نمایش داخلی نمی‌انجامد. در طراحی جدید گوشی، سطح این لایه محاظ گسترده‌تر شده و در زیر لبه‌های دستگاه قرار گرفته و بدین‌ترتیب امکان دسترسی به آن وجود ندارد. دومین مشکل به لولای فولد تعلق داشته که حالا مستحکم‌تر شده و محافظت بیشتری برای آن در نظر گرفته شده است.

پایان مشکلات سامسونگ Galaxy Fold – به‌زودی در بازار

به گفته بلومبرگ، سامسونگ به زودی قطعات جدید را برای کارخانه سازنده این گوشی در ویتنام ارسال می‌کند و زمان ارائه گوشی به بازار نیز در همین بین تعیین خواهد شد. برخی از گمانه‌زنی‌ها، این زمان را 7 آگوست (16 مرداد 1398) یعنی همزمان با رونمایی سری گلکسی Note10 دانسته‌اند هرچه با توجه به فاصله اندک باقی مانده تا این زمان، احتمال اندکی برای همزمانی رونمایی این دو گوشی وجود دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ