اپل پورت اتصال MagSafe را برای لپ‌تاپ‌ها بر می‌گرداند؟

0
2094
اپل پورت اتصال MagSafe را برای لپ‌تاپ‌ها بر می‌گرداند؟

در گذشته‌ای نچندان دور، شارژرهای اپل برای اتصال به مک‌بوک‌های این شرکت از پورتی مغناطیسی به نام MagSafe بهره می‌بردند که نه‌تنها اتصال کاملا آسان‌تری را به لپ‌تاپ فراهم می‌آوردند بلکه با نیروی اندکی نیز از دستگاه جدا می‌شدند و بدین‌ترتیب سناریوی ناخوشایند سقوط کردن لپ‌تاپ از روی میز با کشیده شدن سیم شارژر در مورد آنها تکرار نمی‌شد. اپل اما در چند مدل مک‌بوک پروی خود دیگر از این پورت استفاده نکرده و شواهد خبر از حذف MagSafe می‌داد امروز اما درخواست پتنت (حق ثبت اختراع) جدیدی از سوی اپل منتشر شد که احتمال بازگشت این پورت را تقویت می‌کند.

اپل پورت اتصال MagSafe را برای لپ‌تاپ‌ها بر می‌گرداند؟

بازگشت MagSafe طبق این درخواست پتنت با آنچه در گذشته دیده‌ایم البته تفاوت دارد و همانطور که در تصویر نیز مشخص است این بار نه به صورت مستقیم بلکه با یک واسطه به مک‌بوک متصل می‌شود و جالب‌تر اینکه در تصویر منتسب به این پتنت از یک شارژر قدیمی برای متصل شدن به یک مک‌بوک جدید استفاده شده است. بدین‌ترتیب می‌توان با یک اکسسوری جانبی از یک شارژر قدیمی با پورت USB Type-C استفاده کرد.

مثل همه دیگر پتنت‌ها، در اینجا نیز نمی‌توان با اطمینان از ساخت شدن این ایده توسط اپل و تحقق یافتن آن سخن گفت اما در صورت محقق شدن شاید بتوان از شارژرهای قدیمی‌تر اپل برای تأمین توان مک‌بوک‌های جدید بهره گرفت.

منبع

ارسال یک پاسخ