پتنت شیائومی برای دوربین سلفی دوگانه پانچ شده

0
1744
پتنت شیائومی برای دوربین سلفی دوگانه پانچ شده

دوربین سلفی پانچ شده درون صفحه‌نمایش یکی از ترندهای جذاب این روزهای دنیای موبایل است و رد پای این طراحی را در چندین گوشی اخیر نظیر هواوی نوا 4،‌ سامسونگ A8s و آنر View 20 می‌توان مشاهده کرد. این ترند به زودی در گوشی‌های سری Galaxy S10 سامسونگ نیز به کار گرفته شده و ظاهرا در S10 پلاس با سلفی پانچ شده بیضی‌شکلی روبرو می‌شویم. امروز اما خبرهای تازه‌ای در این زمینه منتشر شده که از حضور بازیگر جدیدی در این رده یعنی شیائومی خبر می‌دهند. طبق این اخبار، شرکت چینی شیائومی پتنت جدیدی را برای دروبین سلفی دوگانه پانچ شده در صفحه‌نمایش ثبت کرده که اطلاعات آن امروز توسط WIPO یعنی دفتر مالکیت معنوی جهانی منتشر شده است.

پتنت شیائومی برای دوربین سلفی دوگانه پانچ شده

طراحی مد نظر شیائومی برای دوربین سلفی دوگانه پانچ شده در صفحه‌نمایش با آنچه در گلکسی S10 پلاس خواهیم دید کاملا متفاوت است؛ در S10 پلاس از یک محوطه بیضی‌شکل در صفحه‌نمایش برای قرار گرفتن دو دوربین سلفی استفاده شده اما در طراحی این پتنت شیائومی، اوضاع به گونه دیگری‌ست و دو  حفره کاملا جداگانه و مستقل بدین منظور به کار گرفته می‌شوند. این دو حفره البته ممکن است هر دو، دوربین‌های سلفی دستگاه نباشند و در حالی‌که یکی به دوربین اختصاص داده شده باشد، دیگری به سنسور نور یا Proximity اختصاص یابد.

در طرح‌های مرتبط با این پتنت، در مجموع 24 حالت مختلف پیش‌بینی شده که شامل هر دو حفره در یک سمت، یکی در چپ، دیگری در راست، دو حفره بیضی‌شکل در گوشه‌های مختلف و چندین نمونه دیگر می‌شوند. طبق معمول این پتنت هیچ تضمینی و اجباری برای مشاهده نمونه واقعی مبتنی بر طرح‌های مذکور ایجاد نمی‌کند اما با توجه به فراگیر شدن طرح‌هائی از این دست به احتمال فراوان در آینده نزدیک، شرکت شیائومی نیز با طرحی بدیع به دیگر سازندگان استفاده‌کننده از سلفی‌های پانچ شده در صفحه‌نمایش می‌پیوندد.

منبع

ارسال یک پاسخ