پرداخت مستقیم بین کاربران به زودی با آیفون

0
1783
پرداخت فرد به فرد در apple pay

در حال حاضر دو رویه مشخص پرداخت موبایلی یعنی Apple pay و Google Pay در دسترس قرار داشته و هریک در پی ایجاد برتری بر دیگری است. اپل اما امروز Patent یا حق اختراع جدیدی را به نام خود ثبت کرد که در صورت عملی شدن آن، برای تراکنش مالی نیازی به پایانه فروش نبوده و کاربران می‌توانند تنها با نزدیک کردن دو گوشی به یکدیگر به تبادل مالی و پرداخت بپردازند.

در این Patent جدید که به صورت رسمی به ثبت رسیده است دقیقا به امکان نقل و انتقال مالی به صورت تکی و انفرادی اشاره شده است. برای انجام این عمل هر دو فرد ارسال کننده و گیرنده پول باید به اپلیکیشن Wallet وارد شوند و هر دو نیز باید عملیات نقل و انتقال را با کمک سنسور اثر انگشت تایید نمایند. در این پتنت همچنین بر این نکته تاکید شده که کل عملیات نقل و انتقال مالی بین گیرنده و ارسال کننده برای امنیت افراد به صورت رمزنگاری شده (encrypted) انجام می‌پذیرد. این پرداخت سپس به حساب‌های بانکی افراد منتقل خواهد شد.

پرداخت فرد به فرد در apple pay

در این سند به امکان و زمان قرارگیری این قابلیت در آی‌فون‌های اپل اشاره نکرده اما اپل با ثبت این حق اختراع حداقل خیال خود را برای در اختیار داشتن ابزارهای لازم برای افزودن احتمالی آن به آیفون‌های آینده راحت کرده است. این شیوه پرداخت زنگ خطر بسیار بلندی را برای شرکت‌هایی نظیر Venmo و Paypal به صدا در می‌آورد.

منبع

ارسال یک پاسخ