پردازنده‌های اینتل Core i9 لپ تاپ عرضه شدند

0
3119
پردازنده‌های اینتل Core i9 لپ تاپ عرضه شدند

در خرداد ماه سال گذشته شرکت اینتل از نسل جدید پردازنده‌های سری Core X این شرکت رونمایی کرد که در میان آنها پردازنده‌های اینتل Core i9 کاملا جدید به حساب می‌آید حالا نزدیک به یک سال بعد پردازنده‌های اینتل Core i9 لپ تاپ نیز رونمائی شده‌اند. اینتل در معرفی پردازنده‌های Core i9 لپ تاپ از عنوان «بهترین پروسسور لپ‌تاپی بازی و ساختاری که اینتل تا به حال ساخته است»، استفاده می‌کند که به خوبی قدرت این پردازنده‌ها را نشان می‌دهد.

پردازنده‌های نسل هشتم جدید Core i7 ،Core i9 و Core i5 اینتل برای لپ‌تاپ‌ها بر پایه پلتفرم Coffee Lake ساخته شده‌اند و از فناوری 14 نانومتری برای ارائه کیفیت و پرفرورمنس بالاتر در آنها استفاده شده است. به گفته شرکت سازنده، پرفورمنس این چیپ در مقایسه با نسل قبلی یا نسل هفتم تا 29 درصد بیشتر شده و وقتی صحبتی از بازی و گیمینگ به میان می‌آید نیز این ارتقاء به 41 درصد می‌رسد.

 

اینتل Core i9-8950HK بالاترین مدل این رده است که اولی پردازنده موبایلی این شرکت با 6 هسته و 12 رشته پردازشی ست. این چیپ‌ست از فناوری جدید Intel Thermal Velocity Boost بهره می‌برد که می‌تواند به صورت خودکار کلاک پردازنده را در زمان مناسب بودن دما و البته انرژی دستگاه، تا 200 مگاهرتز دیگر افزایش دهد. بدین‌ترتیب فرکانس نهائی این پروسسور به 4.8 گیگاهرتز خواهد رسید. از فناوری Optane memory اینتل نیز در هر دو رده دسک‌تاپ و لپ‌تاپ نسل هشتم اینتل پشتیبانی می‌شود. شرکای اینتل و شرکت‌های OEM ‌به زودی لپ‌تاپ‌های جدیدی را با پروسسور‌های Core i9 لپ تاپ عرضه می‌کنند و از هم‌اینک نیز یک لپ‌تاپ مخصوص بازی سامسونگ با پروسسورهای 6 هسته‌ای و 12 رشته‌ای نسل هشتم اینتل ارائه شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ