پشتیبانی USB 4.0 از اتصال مانیتور 16K‌ با 60 فریم در ثانیه!

0
1810
پشتیبانی USB 4.0 از اتصال مانیتور 16K‌ با 60 فریم در ثانیه!

نسل بعدی پروتکل USB یعنی USB 4.0 همچنان قابلیت‌های خود را در ترکیب با درگاه DisplayPort ادامه می‌دهد جایی‌که کاربران علاوه بر اتصال مانیتورهای پیشرفته با وضوح بسیار بالا، امکان متصل کردن دیوایس‌های دیگر به این پورت و تأمین انرژی مورد نیاز آن‌ها از این طریق را نیز خواهند داشت. اتحادیه استانداردهای الکترونیکی ویدئویی که به اختصار VESA خوانده می‌شود در حال همکاری با فوروم USB-IF برای توسعه استاندارد حالت‌های جایگزین DispalyPort است که از طریق آن تلفیق کاملی با ویژگی‌های جدید USB 4.0 صورت می‌پذیرد.

پشتیبانی USB 4.0 از اتصال مانیتور 16K‌ با 60 فریم در ثانیه!

این عملکرد جدید به آن معناست که استاندارد USB4 آینده امکان به‌عهده گرفتن همه وظایفه نسبل بعدی دسپلی‌پورت یعنی DisplayPort 2.0 را خواهد داشت. همانطور که در تابستان سال گذشته مشخص شده بود، استاندارد DisplayPort 2.0 امکان برقراری اتصال با سرعت حداکثر 70 گیگابیت بر ثانیه را خواهد داشت که با این سرعت قابلیت اتصال مانیتورهایی با رزولوشن حداکثر 16K با 60 فریم در ثانیه از این طریق فراهم می‌شود. این استاندارد، سه‌ برابر سرعت بیشتری نسبت به استاندارد 1.4 دیسپلی‌پورت دارد.

پشتیبانی USB 4.0 از اتصال مانیتور 16K‌ با 60 فریم در ثانیه!

USB 4.0 اما از این سرعت نیز عبور کرده و قابلیت دستیابی به سرعت 80 گیگابیت بر ثانیه را دارست در این حالت در صورت هماهنگی اتصال دیسپلی پورت با USB امکان اتصال DisplayPort از طریق یک درگاه USB-C فراهم خواهد شد. با وجود این‌که این سرعت‌ها ممکن است برای برخی کاربران علاقه‌مند به اتصال مانیتورهایی با رزولوشن‌های مافوق تصور (که البته هنوز ساخته نشده‌اند!) جالب توجه باشد اما برای دیگر کاربران، دستیابی به این سرعت بالا به معنای امکان تغذیه چند مانیتور با رزولوشن بالا به صورت همزمان بدون از دست رفتن هیچ فریمی خواهد بود.

دستگاه‌های پشتیبانی‌‌کننده از این استانداردها البته هنوز در بازار حضور ندارند و انتظار آن می‌رود که اولین نمونه‌های منطبق با این ویژگی‌ها از سال 2021 به بازار عرضه شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ