بدرود اسنپ‌دراگون چیپ‌ست‌های سامسونگ در میانی‌ها

0
2651
چیپ ست پردازشی اکزاینوس در گوشی های رده میانی سامسونگ

تا به امروز گوشی‌های پیشرفته سامسونگ معمولا از هر دو نسخه چیپ‌ست‌های ساخت این شرکت با پسوند Exynos و چیپ‌ست‌های سری اسنپ‌دراگون شرکت کوالکام بهره می‌گرفتند. در خانواده S6 با مشکلات ایجاد شده برای کوالکام سامسونگ تنها از پروسسورهای Exynos خود بهره گرفت و حالا ظاهرا قرار است این رویه را به گوشی‌های رده میانی خود نیز تسری دهد.

در اطلاعات تایید نشده‌ای که جدیدا به دست آمده است سال آینده سامسونگ از چیپ‌ست‌های پردازشی سری Exynos در گوشی‌های میانی نیز بهره می‌گیرد. در این ارتباط دو چیپ‌ست جدید با نام‌های Exynos 7650 و Exynos 7880 مطرح شده است که تقریبا می‌توان آن را هم‌ردیف با Snpadragon 620 از کوالکام تصور کرد. پردازنده‌های به کار گرفته شده در این چیپ‌ست‌های سامسونگ از نوع A53 و A72 بر طبق معماری ارائه شده از سوی ARM و فناوری big.LITTLE است اما هنوز تعداد هسته‌ها و فرکانس‌های آنها مشخص نشده است. در هر دو چیپ‌ست‌های سامسونگ نیز ظاهرا گرافیک Mali-T860 به کار گرفته شده و هر دو 28 نانومتری خواهند بود. برتری این دو چیپ‌ست به یکدیگر احتمالا به فرکانس پردازنده‌ها و شاید تعداد هسته‌ها تعلق دارد و در زمینه هسته‌های گرافیکی و سرعت حافظه رم نیز تفاوت‌هایی دیده می‌شود.

چیپ‌ست‌های سامسونگ - چیپ ست پردازشی اکزاینوس در گوشی های رده میانی سامسونگ

پردازنده A72 را می‌توان نسل بعدی پردازنده‌های A57‌ دانست که روی کاغذ کیفیت پردازش را می‌بایست ارتقا داد اما در این میان مانعی به نام  شیوه ساخت نسبتا قدیمی 28 نانومتری وجود دارد که ممکن است پرفورمنس هسته را تحت تاثیر خود قرار دهد.

منبع

ارسال یک پاسخ