کالبدشکافی اشرافی: آیفون 10 اپل دو باتری دارد!

0
4146
کالبدشکافی اشرافی: آیفون 10 اپل دو باتری دارد!

آیفون 10 اپل به عنوان گران‌قیمت‌ترین و اشرافی‌ترین گوشی این شرکت بالاخره به بازار عرضه شد و آرام‌آرام با فروکش کردن تب اولیه خرید این مدل، اطلاعات حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تری از آن نیز در حال انتشار است. سایت تعمیرات حرفه‌ای iFixit یکی از نخستین سایت‌هایی ست که اقدام به کالبدشکافی این گوشی اشرافی کرده و ما را با تمامی قطعات داخلی آیفون 10 اپل آشنا ساخته است. هدف از انجام این کار، آشنا شدن با قطعات داخلی آیفون X و چگونگی تعمیر و بازگشایی دستگاه در مواقعی همچون ایجاد مشکل برای باتری است.

کالبدشکافی اشرافی: آیفون 10 اپل دو باتری دارد!

به عنوان جالب‌ترین نکته در این بازگشایی بهتر است بدانید که آیفون 10 نه یک باتری بلکه دو باتری دارد که به صورت L شکل قرار گرفته‌اند که این برای اولین بار رخ داده و به معنای اشغال فضای بیشتر برای باتری نیز به حساب می‌آید و در نتیجه آن لاجیک بورد و دیگر مدارهای این گوشی کوچک‌تر و نازک‌تر شده‌اند. بورد منطقی یا لاجیک بورد این گوشی به اندازه‌ای کوچک است که حتی می‌توان آن را با اپل واچ مقایسه کرد! برای مقایسه کافی‌ست بدانید که آیفون 8 پلاس نزدیک به 70 درجه لاجیک بورد بزرگ‌تری نسبت به آیفون 10 دارد. اما اگر این سوال برای شما ایجاد شده که اپل چگونه این کار را انجام داده است به دنبال راه‌های پیچیده نگردید، اپل تنها با تا کردن بورد یا آنچه double stacking نامیده می‌شود به این مهم دست یافته است.

کالبدشکافی اشرافی: آیفون 10 اپل دو باتری دارد!

صفحه‌نمایش آیفون 10 اپل به همان صورتی که آیفون‌های پیشین باز می‌شدند، باز شده و در زیر آن قطعات متعددی از جمله موارد زیر به چشم می‌خورند :

کالبدشکافی اشرافی: آیفون 10 اپل دو باتری دارد!

  • چیپ سیتمی APL1W72 A11
  • رم 3 گیگابایتی از نوع LPDDR4x ساخت SK Hynix
  • مودم LTE شرکت کوالکام از نوع MDM9655
  • مموری 64 گیگابایتی توشیبا
  • و…

در پله بعد به سراغ باتری می‌رویم که توان آن 10.35whr است که با در نظر گرفتن ولتاژه 3.81 ولتی، ظرفیت آن به 2.716mAh می‌رسد که اندکی بیش از ظرفیت آیفون 8 پلاس است.

کالبدشکافی اشرافی: آیفون 10 اپل دو باتری دارد!

یکی دیگر از قسمت‌های کاملا جذاب در مورد آیفون 10 اپل مطمئنا به بخش سیستم سنسور و دوربین تشخیص چهره یا Face ID تعلق دارد. جادوی این سیستم در چند مرحله رخ می‌دهد؛ نخست چهره شما با نور مادون قرمز روشن می‌شود و سپس دوربین جلویی که در بالا به رنگ قرمز نشان داده شده است تشخیص می‌دهد که آنچه در مقابل دستگاه قرار گرفته واقعا یک صورت انسان است پس از آن پروژکتور مادون قرمز برای تشخیص ساختار سه‌بعدی صورت، 30 هزار نقطه را به سمت آن پرتاب می‌کند و در نهایت دوربین IR اطلاعات را خوانده و به گوشی ارسال می‌نماید. ویدئوی زیر توصیف کاملی در مورد نحوه کارکرد Face ID ارائه می‌دهد.

 

 

در بحث تعمیرات آیفون 10 اپل برخی نکات مثبت دیده می‌شود که برخی تعمیرات این گوشی را آسان می‌کند. به عنوان نخستین مورد باید به امکان خارج کردن و تعویض صفحه‌نمایش بدون نیاز به کنار زدن سیستم Face ID اشاره کرد. قطعات داخلی به جای چسب، با چیپ‌های 5 پره و 3 پرده مخصوص اپل در جای خود محکم شده‌اند که دسترسی به آنها را آسان‌تر کرده و دیگر نیازی به تفنگ‌های حرارتی برای کنار زدن قطعات نیست. اما همه خبرها نیز در مورد این گوشی خبرهای خوبی نیست برای نمونه اگر بخش شیشه‌ای پشت دستگاه بشکند برای دسترسی به آن باید کل قطعات داخلی از جای خود خارج شوند و شاسی نیز بطور کامل تعویض شود.

کالبدشکافی اشرافی: آیفون 10 اپل دو باتری دارد!

اپل مطمئنا بیش از هرکس دیگری از سختی و مشکلات تعمیر آیفون X با خبر بوده است چرا که برای نمونه برای تعویض صفحه‌نمایش در این گوشی 280 دلار از کاربران دریافت می‌کند و پکییج تعمیر سایر قطعات در آن گران‌تر بوده و می‌تواند تا 550 دلار نیز هزینه در بر داشته باشد. در ویدئوی زیر می‌توانید مراحل بازگشایی آیفون X را مشاهده کنید و با مراجعه به لینک منبع نیز می‌توانید اطلاعات کامل‌تری در این زمینه کسب کنید.

 

 

منبع

ارسال یک پاسخ