آیفون 6S خوب نمی‌فروشد؟

0
2092
فروش ظاهرا نچندان فوق العاده آیفون 6s

گوشی‌های آیفون شرکت اپل همواره از پر فروش‌ترین اسمارت‌فون‌ها حاضر در بازار بوده و هر سال رکوردهای متعددی در فروش توسط آنها جابجا می‌شود. سال گذشته پس از ارائه دو مدل iPhone 6 و iPhone 6 Plus در نخستین آخر هفته حضور این دو گوشی در بازار، فروش این دو گوشی به رقم افسانه‌ای 13 میلیون عدد رسید اما اینک اوضاع ظاهرا به خوبی سال گذشته نیست

دو مدل جدید 6S و 6S Plus‌ البته تغییرات فراوانی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده‌اند که تقریبا هیچگاه به این گستردگی در گوشی‌های میانی سری S اپل به وقوع نپیوسته بود. این میزان تغییرات انتظار فروش بالایی را برای این دو مدل در ذهن ایجاد می‌کند اما واقعیت ظاهرا متفاوت از انتظارات ماست.

فروش ظاهرا نچندان فوق العاده آیفون 6s

به گفته John Vinh یک پژوهشگر موسسه Pacific Crest Securities شرکت اپل میزان سفارش قطعات برای گوشی‌های خود را 15 درصد کاهش داده است که این موضوع مستقیما به فروش کمتر گوشی‌های این شرکت ارتباط دارد. این اطلاعات از منابع مختلف مرتبط با صنعت ساخت چیپ‌ست بدست آمده و طبیعتا اپل عکس‌العملی در قبال آن نشان نداده است. به گفته Vinh انتظار می‌رود که اپل در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی موفق به ورود 67  میلیون آیفون 6S‌ و 6S Plus به بازار شود که مقایسه آن با تعداد 75 تا 80 میلیون عدد دستگاه وارد شده به بازار  در زمان مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد. این نخستین باری نیست که خبرها از کاهش سفارش قطعات توسط اپل اشاره دارد و چندی پیش نیز گزارش دیگری از Digitimes به کاهش پشی‌بینی اپل از تعداد گوشی‌های به بازار عرضه شده حکایت داشت. البته برخی ناظران نیز کاملا برخلاف این پیش‌بینی‌ها به رشد بازار اپل در سال جاری و سال آینده اشاره داشته‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ