مدیرعامل سامسونگ کناره‌گیری کرد : راه‌حلی برای بحران بی‌سابقه

0
1733
مدیرعامل سامسونگ کناره‌گیری کرد : راه‌حلی برای بحران بی‌سابقه

Kwon Oh-hyun مدیرعامل سامسونگ امروز در خبری ناگهانی از کنار رفتن خود در طی چند ماه آینده از ریاست این شرکت خبر داد. مدیرعامل سامسونگ در نامه‌ای که خطاب به کارمندان این کمپانی منتشر شده است از این تصمیم خود و کناره‌گیری تا ماه مارچ سال آینده (اسفندماه سال جاری) سخن گفت و این تصمیم را کار چندان آسانی ندانست. Kwon اینگونه می‌گوید:

این چیزی است که از مدت‌ها پیش به آن فکر می‌کرده‌ام. این تصمیم ساده‌ای نبوده اما فکر می‌کنم دیگر نمی‌توان آن را معوق بگذارم.

kwon با اشاره به آنچه «بحران بی‌سابقه» پیش روی این کمپانی نامیده است از لزوم حرکت رو به جلوی شرکت تحت ریاست یک نیروی جوان سخن گفته است:

در حالی که ما با بحرانی بی‌سابقه از درون رو به داخل روبرو هستیم اعتقاد دارم که زمان برای سامسونگ برای یک شروع تازه با روحی جدید و ریاست جوانان برای پاسخ بهتر به چالش‌های رو به رشد از صنعت متغیر IT فرا رسیده است.

نگفته پیداست که بحرانی که مدیر 64 ساله سامسونگ به آن اشاره می‌کند بیش از همه چیز به حکم 5 سال زندان Lee Jae-yong، جانشین ریاست سامسونگ به جرم پرداخت رشوه به رئیس‌جمهور سابق کره‌جنوبی باز می‌گردد. Lee، رئیس سامسونگ همه اتهامات رشوه‌خواری را در دادگاه رد کرد اما در نهایت حکم نهایی به ضرر وی صادر شد. Kwon مقام مدیرعاملی سامسونگ را از سال 2012 تاکنون بر عهده داشته و هنوز هیأت مدیره این شرکت شخصی را به عنوان جانشین Kwon معرفی نکرده است. ذکر این نکته نیز خالی از لطف به نظر نمی‌رسد که به جز Kwon، سامسونگ دو مدیرعامل مشترک دیگر (co-CEO) دیگری نیز دارد.

مدیرعامل سامسونگ کناره‌گیری کرد : راه‌حلی برای بحران بی‌سابقه

منبع

ارسال یک پاسخ