گزارش علت انفجار نوت 7 تا 4 بهمن می‌آید :‌ باتری مقصر اصلی

0
2091
پیش گزارش علت انفجار نوت 7

علت انفجار نوت 7 با اینکه در ابتدا به طور کامل بر گردن باتری دستگاه انداخته شد و شرکت زیر مجموعه سامسونگ به عنوان سازنده این باتری مورد ملامت قرار گرفت اما این شرکت کره‌ای تصمیم گرفت تا با تحلیل تمامی داده‌ها در این زمینه به صورت دقیق و کامل در رابطه با علت انفجار نوت 7 تحقیق کرده و نتیجه کار را پس از چند ماه ارائه کند.

اینک پس از گذشت مدت‌ها از پایان یافتن فاجعه نوت7،‌سامسونگ قرار است هفته آینده در 23 ژانویه (4 بهمن) نتیجه این گزارش را ارائه کند. در نظر گرفتن این روز برای اشاره به این نکته نیز تصادفی نیست چرا که یک روز بعد یعنی در 24 ژانویه، این شرکت گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2016 را منتشر می‌کند.

طبق اطلاعات به دست آمده در این زمینه ظاهرا مقصر اصلی در گزارش نهایی سامسونگ نیز باتری این گوشی معرفی خواهد شد چرا که این شرکت توانسته است در شرایط آزمایشگاهی نیز انفجار و آتش گرفتن این گوشی را شبیه‌سازی کرده و در این میان هیچ مشکل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دیگری به جز باتری در این زمینه دخالت پیدا نکرده است. میزان ضرر و زیان سامسونگ از مشکلات نوت7 و جمع‌آوری آن از بازار تا 5.2 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و در این میان ضرر ناشی از دست رفتن اعتماد بخش بزرگی از کاربران به گوشی‌های این شرکت نیز حداقل در آینده نزدیک و کوتاه‌مدت بسیار مشکل و شاید غیر ممکن به نظر برسد.

منبع

ارسال یک پاسخ