جدیدترین گزارش مالی ال‌جی: 181 میلیون دلار ضرر موبایل

0
1356
جدیدترین گزارش مالی ال‌جی: 181 میلیون دلار ضرر موبایل

پس از آنکه گزارش مالی سامسونگ از Q1 2019 روز گذشته منتشر شد حالا جدیدترین گزارش مالی ال‌جی از این سه‌ماهه یعنی حد فاصل ژانویه تا مارچ 2019 نیز در دسترس قرار گرفته است؛ طبق گزارش مالی ال‌جی در سه‌ماهه اول سال 2019 میزان درآمد این کمپانی در سه‌ماهه مذکور در بخش موبایل تنها 1.51 تریلیون وان کره‌جنوبی (نزدیک به 1.34 میلیارد دلار آمریکا) بوده است که نسبت به سال گذشته در این زمان با کاهش 30 درصدی و در مقایسه با سه‌ماهه قبل با کاهش 11 درصدی روبرو شده است.

جدیدترین گزارش مالی ال‌جی: 181 میلیون دلار ضرر موبایل

بخش موبایل ال‌جی هنوز یکی از قسمت‌های عمده ضررده در این کمپانی به حساب می‌آیند که طبق این گزارش میزان ضرر عملیاتی آن به 203.5 میلیارد وان یعنی در حدود 181 میلیون دلار رسیده است. ال‌جی ظاهرا به آینده این صنعت هنوز امیدوار بوده و از کمتر شدن ضرر در جریان بازسازی کسب و کار موبایل سخن گفته است. امیدواری در مورد بخش موبایل ال‌جی با حضور در بازار LG V50 ThinQ 5G افزایش یافته و این شرکت امیدوار است که با حضور این مدل در بازار بر پایه شور و اشتیاق شکل گرفته در بین کاربران برای فناوری 5G، اوضاع بخش موبایل ال‌جی با بهبود روبرو شود. دیگر نکته امیدوارکننده در ایت میان انتقال کارخانه موبایل این شرکت از کره به ویتنام است که با کاهش هزینه‌ها، احتمالا به سودآوری برای کمپانی ال‌جی منتهی خواهد شد.

جدیدترین گزارش مالی ال‌جی: 181 میلیون دلار ضرر موبایل
LG V50 ThinQ 5G

دیگر بخش‌های این کمپانی در گزارش مالی ال‌جی اوضاع نسبتا مناسبی دارند و با کسب درآمد 14.92 تریلیون وان (13.27 میلیارد دلار) و سود عملیاتی 900.6 میلیارد وان (801 میلیون دلار) در شرایط خوبی به سر می‌برند. بدین‌ترتیب با توجه به اوضاع مالی مناسب ال‌جی در سایر قسمت‌ها می‌توان امیدوار بود که این شرکت به لطف بخش‌های سودآفرین هنوز به دنبال فرصت‌هایی برای درخشش در بازار موبایل باشد امری که با توجه به حضور گسترده رقبای چینی و البته هم‌وطن سرسخت آن کاملا مشکل به نظر می‌رسد.

منبع

ارسال یک پاسخ