گلکسی C8 آمد؛ سومین گوشی دو دوربینه سامسونگ

3
10924
گلکسی C8 آمد؛ سومین گوشی دو دوربینه سامسونگ

همانطور که از مدت‌ها پیش مشخص شده بود اسمارت‌فونی از سری C سامسونگ از جمله نخستین گوشی‌های هوشمند سامسونگ با قابلیت دوربین‌های دوگانه خواهد بود؛ پس از گلکسی نوت8 که عنوان اولین گوشی دو دوربینه سامسونگ را به خود اختصاص داد و گلکسی J7 پلاس که چند روز پیش در تایلند معرفی شد بالاخره نوبت به مدلی از سری C سامسونگ با این قابلیت رسید؛ گلکسی C8 که امروز برای بازار چین معرفی شد از مشخصات میانه نسبتا مناسبی برخوردار بوده و فروش بالایی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

گلکسی C8 آمد؛ سومین گوشی دو دوربینه سامسونگ

گلکسی C8 دارای یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی با فناوری ساخت Super AMOLED بوده و دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی در بخش پشتی آن به چشم می‌خورد. دوربین 13 مگاپیکسلی دارای دیافراگم بسیار گشوده f/1.7 است در حالی‌که سنسور 5 مگاپیکسلی دوربین دوم یک لنز f/1.9 را در مقابل خود می‌بیند. این ترکیب دقیقا همان ترکیب دوربین‌های حاضر در گلکسی J7 پلاس است و همچنان دوربین دوم اطلاعات عمق میدان را به تصویر می‌افزاید و با کمک آن می‌توان افکت بوکه یا پرتره‌های برجسته‌ای را شکار کرد. در زمینه دوربین هم شرایط تفاوتی با J7 پلاس نکرده و در اینجا نیز از یک دوربین 16 مگاپیکسلی با f/1.9 استفاده شده و حتی فلش LED دوربین سلفی هم همچنان سر جای خود دیده می‌شود.

گلکسی C8 آمد؛ سومین گوشی دو دوربینه سامسونگ

سامسونگ به نوع پردازنده گلکسی C8 اشاره‌ای نکرده اما با توجه به اشاره به 8 هسته پردازشی 2.39‌ گیگاهرتزی، احتمالا در این مورد نیز تفاوتی با گلکسی J7 پلاس و چیپ‌ست Helio P20 آن وجود ندارد. حافظه داخلی گوشی 32 گیگابایت است و 3 گیگابایت رم دارد و ظاهرا از یک ورژن 64GB با 4GB رم نیز صحبت در میان است. باتری این گوشی 3,000mAh ظرفیت دارد و در کمال تعجب رابط USB دستگاه هنوز از نوع قدیمی microUSB است. این گوشی در سه رنگ مشکی، طلایی و صورتی ارائه می‌شود و سامسونگ هنوز به اشاره‌ای نکرده است.

منبع

3 دیدگاه

  1. درود
    آیا سامسونگ c8 مقاوم در برابر آب است.
    چون بدنه c8هم مثل s7 یک تکه و پلمپ است
    برای خرید بین دو گوشی c8وs7 شما کدام را پیشنهاد میکنید؟
    کدام بهتره

    • با سلام به شما
      یک پارچه و پلمب بودن بدنه دلیلی برای ضد اب بودن آن نیست مثلا آیفون‌های اپل از ابتدا بدنه یک‌پارچه داشته‌اند اما این موضوع تا قبل از آیفون ۷ در آنها وجود نداشته است. داستان در مورد C8 هم به همین صورت است و این گوشی در برابر آب مقاوم نیست.
      در رابطه با مقایسه این گوشی با S7 هم دقت کنید که سری گلکسی S سامسونگ از جمله همین S7 یک گوشی پیشرفته و اصطلاحا پرچمدار هستند و نه‌تنها از نظر پردازشی، دوربین، حافظه، بدنه، صفحه‌نمایش و … از نمونه‌های دیگر از جمله همین C8 برتر است بلکه آپدیت‌های اندروید را هم بهتر دریافت می‌کنند و با اینکه S7 اندکی قدیمی‌تر شده اما مطمنا بهتر از Galaxy C8 است.
      با تشکر

ارسال یک پاسخ